پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ارسال سبد کالا به مناطق محروم چهاردانگه در ماه مبارک رمضان

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری امروز در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به اینکه ماه رمضان ماه میهمانی خداست، اظهار کرد: به‌همین مناسبت سازمان اوقاف در این ماه پُر برکت در سراسر بقاع شاخص متبرکه کشور برنامه‌های گوناگون با عنوان زیبای «ضیافت الهی» اجرا می‌کند.

وی افزود: اوقاف ساری هم در بیش از ۳۰ بقعه شاخص این شهرستان با حضور مبلغان اعزامی از قم و  ائمه جماعات بومی، برنامه‌هایی از جمله خیمه معرفت با غرفه‌های پرسش و پاسخ به مسائل شرعی و شبهات دینی، غرفه همه واقف باشیم، قرآن بخوانید جایزه بگیرید، غرفه چندرسانه‌ای و بصیرت افزایی و نیز برنامه سخنرانی، ادعیه خوانی، تفسیر قرآن و جزء خوانی  برگزار  می‌کند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ساری با اشاره به اینکه محور برنامه‌های اوقاف در آستان مقدس امامزاده عباس (ع) ساری است، تصریح کرد: برای دهمین سال متوالی جزء خوانی قرآن کریم در این آستانه با حضور قاریان ممتاز مازندرانی همه روزه ساعت ۱۸ همراه با اهدای جوایز برگزار می‌شود.

حیدری تصریح کرد: در آستان مقدس امامزاده یحیی (ع) و آستانه مبارکه تکیه پهنه‌کلا ساری نیز هرشب مراسم جزء خوانی قرآن کریم همراه با سخنرانی و روضه‌خوانی برپا است.

وی یکی دیگر از برنامه‌های زیبای این ایام را افطاری ساده برشمرد و گفت: همه روزه پس از نماز جماعت مغرب و عشاء افطاری ساده برای نمازگزاران و روزه‌داران در دو آستان مقدس امامزاده عباس (ع) و تکیه پهنه‌کلا برگزار می‌شود که عمدتاً هزینه این سفره آسمانی توسط خیران و مومنان تامین می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سای با اشاره به اینکه چهاردهم خرداد سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) و پانزده خرداد امسال در ماه رمضان قرار گرفته است، اظهار کرد: اداره اوقاف ساری با همکاری شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و حوزه‌های علمیه استان مازندران در آستان مقدس امامزاده عباس (ع) ساری  مراسم باشکوهی برگزار می‌کند.

حیدری با بیان اینکه برای سومین سال پیاپی از محل موقوفه حاج محمد باقرتاجرساروی سبد کالا تهیه شده و بین مستمندان مناطق محروم توزیع می‌شود، افزود: امسال نیز این سبد کالا شامل ارزاق عمومی در اجرای امینانه موقوفات در هفته اول ماه مبارک رمضان در روستای اوروست از روستاهای دور افتاده و محروم بخش چهاردانگه ساری که قدمگاه مقام معظم رهبری است، بین مستمندان توزیع می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ساری در پایان گفت: کرسی تلاوت با حضور قاریان بین المللی، جشن میلاد امام حسن مجتبی (ع)، برپایی سفره کریمانه، برگزاری مراسم شب‌های احیا و… از دیگر برنامه‌های این اداره در بقاع متبرکه شاخص این شهرستان است که زمانبندی آن متعاقباً اعلام می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.