پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

اراده‌ای برای رفع نیازمندی‌های آب شرب مردم در منطقه بالادست چهاردانگه وجود ندارد

0

پایگاه خبری چهاردانگه:  به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، قصه قطعی آب در منطقه چهاردانگه مازندران زخم کهنه‌ چندساله‌ای است که در ایام عید بیشتر خودنمایی می‌کند.

داستان از آنجا شروع شد که قرار بود با احداث مجتمع آبرسانی زمینه رفع نیازمندی‌های آب شرب اهالی 13 روستا فراهم شود.

با وجود طولانی شدن اجرای پروژه و مشکلات کمبود اعتبار، عملیات لوله‌گذاری پنج سال پس از کلنگ زنی به اتمام رسید و با حضور سیدعلی‌اکبر طاهایی استاندار وقت مازندران و سیدرمضان شجاعی‌کیاسری نماینده وقت مردم ساری در مجلس شورای اسلامی به بهره‌برداری رسید.

مشکل مردم منطقه درست از روز بهره‌برداری پروژه شروع شد و از زمان افتتاح این مجتمع تاکنون به‌دلیل معارضات زمینه بهره‌برداری از آب شرب مجتمع برای مردم فراهم نشده است.

مشکلات قانونی در روند ثبت آب شرب این مجتمع به نفع مردم به حدی جدی بود که با وجود لوله‌گذاری بیش از 30 کیلومتری برای 13 روستا و فراوانی آب در حال حاضر، اهالی این 13 روستا با قطعی آب مواجه هستند.

متولیان امر برای رفع این موضوع طرح احداث چاه آب دیگری در این منطقه را در دستور کار قرار دادند که به نظر می‌رسد این چاه آب هم همان مشکلات قبلی را داشته و زمینه رفع نیازمندی‌های مردم را فراهم نمی‌کند.

در همین ارتباط دهیار روستای کوات که به‌شدت از وضعیت بی‌آبی گلایه‌مند است، اظهار کرد: متولیان آب و فاضلاب شهری توجهی به این منطقه نداشته و اصلاً برای آنها این روستاها چندان اهمیت ندارد.

فرزاد کواتی با اعلام اینکه  آب شرب مجتمع آبرسانی تلمادره  با وجود افتتاح پر سر و صدا در اختیار مردم قرار نگرفته است، گفت: چه تضمینی وجود دارد که اهالی روستا ولویه هم نسبت به انتقال آب موافقت کنند، از همین الان هم معارضات جدی در این زمینه وجود دارد.

وی با اعلام اینکه برای رفع نیازمندی‌های آب شرب این روستا به شدت در مضیقه قرار داریم، گفت: اراده‌ای برای رفع نیازمندی‌های آب شرب منطقه بالادست کیاسر وجود ندارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.