پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

اختصاص 15 هکتار برای ایجاد زیرساخت گردشگری دریایی در فریدونکنار

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا، محمدتقی انزان‌پور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس ارزیابی‌های انجام شده از سوی شرکت مشاور بخش خصوصی، بندر فریدونکنار به عنوان یکی از مناطق سه گانه واجد شرایط برای احداث مارینا در سطح استان شناسایی شده است.

وی افزود: در این راستا 15 هکتار در فریدونکنار برای ایجاد زیرساخت‌های گردشگری اختصاص یافت که فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به منظور توسعه صنعت گردشگری دریایی فراهم کرده است .

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران خاطرنشان کرد: طی سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری مناسبی از سوی بخش خصوصی در این بندر صورت گرفت که از جمله آنها می توان به ساخت 31 هزار متر مربع انبار سرپوشیده و سیلوی 30 هزار تنی غلات اشاره کرد.

انزان‌پور با اشاره به اینکه سیلوی 30 هزارتنی غلات بندر فریدونکنار همزمان با دهه فجر امسال به بهره برداری می‌رسد، اظهار کرد: مخازن نفتی به ظرفیت 26 هزار تن در بندر فریدونکنار ساخته شد که در آینده نزدیک به 50 هزار تن افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه کانال دسترسی و حوضچه بندر فریدونکنار با هزینه ای بیش از 20 میلیارد ریال لایروبی شده است، افزود: جذب و استقرار اپراتور جدید بندری در راستای بهبود فعالیت های بندر و افزایش رضایتمندی شرکت های کشتیرانی و صاحبان کالا، راه اندازی و عملیاتی کردن سامانه مدیریت جامع بندری و سامانه آمار و عملیات و اتصال آن به سامانه عملیات سازمان بنادر و دریانوردی و همچنین دریافت مجوز از سازمان بنادر و دریانوردی به منظور احداث برج کنترل مخابرات دریایی را از دیگر اقدامات انجام شده در جهت توسعه بندر فریدونکنار است .

مدیر کل بنادر و دریانوردی مازندران با اشاره به چالش های پیش‌روی بندر فریدونکنار گفت: این بندر به دلیل واقع شدن در محدوده شهری با مشکلات ترافیکی ناشی از تردد کامیون ها روبرو است که با ساماندهی تقاطع ورودی بندر و کمربندی زمینه تردد آسان‌تر و ایمن کامیون ها و به ویژه تانکرهای سوخت فراهم می‌شود .

   

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.