پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

اختصاص ۱ میلیارد تومان اعتبار برای طرح گردشگری سد تا دریا در ساری

فرماندار ساری گفت: طرح از سد تا ساحل ساری در کارگروه گردشگری استان مازندران مطرح و به عنوان طرح اولویت‌دار مصوب شد و قرار است با کمک سازمان مدیریت و برنامه ریزی یک میلیارد تومان اعتبار مصوب و این مبلغ در سالجاری در نظر گرفته شود.

0

 

پایگاه خبری چهاردانگه: فرماندار ساری گفت: طرح از سد تا ساحل ساری در کارگروه گردشگری استان مازندران مطرح و به عنوان طرح اولویت‌دار مصوب شد و قرار است با کمک سازمان مدیریت و برنامه ریزی یک میلیارد تومان اعتبار مصوب و این مبلغ در سالجاری در نظر گرفته شود.

 

احمد حسین‌زادگان ، با اشاره به طرح سد سلیمان تنگه ساری تا ساحل دریا اظهار کرد: این عملیات در حال حاضر پیشرفت خوبی داشته و اعضای شرکت های تعاونی انتخاب و در مرحله ثبت هستند.

 

وی افزود: درباره طرح از سد تا ساحل دریا جلساتی با حضور جهاد کشاورزی، میراث قرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، آب منطقه ای، سازمان مدیرت برنامه ریزی، محیط زیست وغیره برگزار شد.

 

فرماندار ساری تصریح کرد: طرح از سد تا ساحل ساری در کارگروه گردشگری استان مازندران مطرح و به عنوان طرح اولویت‌دار مصوب شد و قرار است با کمک سازمان مدیریت و برنامه ریزی یک میلیارد تومان اعتبار مصوب و این مبلغ در سالجاری در نظر گرفته شود.

 

حسین‌زادگان با بیان اینکه قرار شد شرکت آرین سینا در تالاب شهرستان ساری سرمایه‌گذاری کند، خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم با سرمایه‌های اندک مردم سرمایه‌گذاری کنیم به نتیجه مطلوب تری می‌رسیم و ساروی‌ها نیز می‌توانند در این طرح شرکت کنند که پس از تصمیم نهایی بر روی مطالعات انجام شده، نتیجه اعلام می‌شود.

 

وی اظهار کرد: کیلومتری پایانی سد به دریا تقریبا برای کشتی رانی مناسب است و در این زمینه مطالعه طرح و جمع‌بندی آن باید در سال جاری به پایان برسد.

 

فرماندار ساری افزود: از مردم می‌خواهیم برای خرید سهام اقدام کنند تا از منافع آن نیز بهره‌مند شوند.

 

حسین‌زادگان درباره آزادسازی حریم ساحل دریا نیز گفت: به غیر از قوه قضائیه دستگاه‌های طرح آزادسازی ساحل دریا را اجرا کردند و رایزنی‌ها با قوه قضائیه نیز در این باره انجام شده است.

 

وی ادامه داد: برای ساماندهی ساحل دریا اعتقادی به دریافت ورودی نداریم و باید طرح ساحلی از مزیت‌های اقتصادی برخوردار باشد که بتواند اقتصاد پویایی را در آن فعال کند و انتخاب سرمایه گذار خوب بسیار مهم است.

 

حسین زادگان با بیان اینکه با مدیر یک مجتمع تجاری در ساری رایزنی صورت گرفته است، گفت: این سرمایه‌گذار طرح‌هایی مانند پرورش ماهی در قفس، جت اسکی و ورزش‌های هوایی در ساحل را تدارک دیده و با رایزنی‌های انجام شده قرار است برای صرفه اقتصادی قرارداد طولانی مدت با سرمایه‌گذار داشته باشیم.

 

وی درباره جاده ساری – تاکام نیز افزود: مشکل فقط در تامین مصالح است و مشکل اعتباری در این پروژه وجود ندارد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.