پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

احمدی لاشکی: غرب و شرق نداریم!

ظاهرا در دوره جدید مجلس شورای اسلامی قرار است شاهد اتفاقات خوبی در سطح استان باشیم. این را از شواهدی می توان فهمید که جسته و گریخته عیان می شوند و با ایجاد انگیزه در میان مردم و رسانه ها نوید بخش آینده ای موفقیت آمیز برای استان محروم مازندران خواهد بود.

0

پایگاه خبری چهاردانگه:‌ظاهرا در دوره جدید مجلس شورای اسلامی قرار است شاهد اتفاقات خوبی در سطح استان باشیم. این را از شواهدی می توان فهمید که جسته و گریخته عیان می شوند و با ایجاد انگیزه در میان مردم و رسانه ها نوید بخش آینده ای موفقیت آمیز برای استان محروم مازندران خواهد بود. چند اتفاق مهم در رابطه با مجمع نمایندگان استان مازندران فضای سیاسی مازندران را تلطیف کرد.

مهمترینش اجماع نمایندگان استان در همراهی با علی اصغر یوسف نژاد جهت عضویت در هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی بود اتفاق مهمی که پس از سالها نشان از عزم مازندرانی ها برای ایجاد تغییر در شرایط نامساعد استان دارد. یکی از عوامل مهم در شکل گیری این رویکرد در میان نمایندگان تغییر ترکیب نمایندگان مجلس در استان بوده است. با اضافه شدن افراد با تجربه ای مانند ادیانی و یوسف نژاد در کنار نمایندگانی مثل نانوا کناری، اسماعیلی و شاعری که با مسائل استان منطقی روبرو می شوند و همراهی قدیمی های مجلس از یوسفیان ملا و نیازآذری تا شریعت نژاد و لاشکی ، اکنون با یک جمع قوی از لحاظ اعتبار و تخصص مواجهیم که قطعا اگر برخی از جزئیات پیش پا افتاده منطقه ای را کنار بگذارند استان مازندران خیلی زود به مسیر توسعه بازخواهد گشت. در نخستین جلسه رسمی مجمع نمایندگان که برای تعیین مسئولیت ها انجام شد منجر به انتخاب قاسم احمدی لاشکی به عنوان رئیس گشت که تجربه خوب احمدی لاشکی می تواند به کمک استان و نمایندگان بیاید. به هر حال نمایندگان استان به ناچار باید به سمت همگرایی و اتحاد روزافزون پیش بروند چرا که برای دستیابی به اهداف هیچ چاره ای جز همبستگی وجود ندارد. در یکی از نخستین واکنش های نمایندگان مجلس پس از مشخص شدن ساز و کار مجمع نمایندگان استان ، قاسم احمدی لاشکی به عنوان رئیس مجمع که به مدت شش ماه در این مسئولیت خدمت خواهد کرد در گفتگویی با “مازند مجلس” اظهار داشت: ” غرب و شرق استان نداریم.

در حال حاضر ده پروژه کلان استان در دستور کار قرار مجمع دارد.” رسیدن به این نقطه که نمایندگان استان به چنین درکی برسند که برای دست یابی به اهدافشان چه ملی، چه استانی و چه منطقه ای نیازمند اتحاد و همکاری تنگاتنگ هستند همان حلقه مفقوده نمایندگان مازندران بود که ظاهرا پیدا شده است. همه نمایندگان باید در نظر داشته باشند که برای اینکه به منطقه خود خدمت کنند باید با انرژی تمامی نمایندگان استان پیش بروند حتی نمایندگان غرب استان که اکنون اعلام می کنند غرب و شرق نداریم هم متوجه باشند که برای رسیدن به هدف های منطقه ای خود اولا باید منطقی با مسائل مواجه شوند و ثانیا با جلب نظر و اعتماد دیگر نمایندگان استان حتی به بزرگترین اهداف خود در رابطه با غرب مازندران هم دست خواهند یافت. اما اگر در بر همان پاشنه ای بچرخد که در تمام طول این سالها چرخیده است نه تنها نتیجه ای برای شهرها و مناطق استان حاصل نمی شود که کلیت استان هم متحمل ضرر و زیان های بزرگی خواهد شد. اکنون ظرفیت های بزرگی در مجمع نمایندگان گرد هم آمده اند که اگر قدر این موقعیت را بدانند و از شعارزدگی و هیجانات دوری کنند با تحصیل امکانات ملی و توزیع منطقی و متوازن آن در سطح استان ، مطمئنا پس از ده ها سال شاهد شکوفایی مازندران خواهیم بود و چه بسا برخی اختلافات موجود در خلال این هم افزایی تبدیل به فرصت های توسعه ای شوند./وارش نیوز

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.