پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

احداث پالایشگاه در چهاردانگه ساری یک شوخی بود!

نماینده مردم بهشهر در بهارستان تصریح کرد: همچنان که انتقال آب دریای خزر به مناطق کویری در دولت قبل، یک شوخی بود، احداث پالایشگاه در چهاردانگه نیز یک شوخی بود.

3

 

احمدعلی مقیمی، نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس نهم شورای اسلامی در گفتگو با مازندمجلس، درباره چرایی احداث ۲ پالایشگاه در مازندران ( میانکاله بهشهر و چهاردانگه ساری )، اظهار کرد: از ابتدا مشخص بود که پالایشگاه چهاردانگه هیچ‌وقت اجرایی نمی‌شود چون شرایط لازم را دارا نبود.

وی، با بیان اینکه احداث پالایشگاه نیاز به سرمایه گذار، جاده مناسب برای حمل و نقل و…  دارد، افزود: از ابتدا معلوم بود که هیچ سرمایه‌گذاری حاضر نمی‌شود در آنجا سرمایه گذاری کند و در ادامه دیدیم که همین گونه هم شد.

 

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در بهارستان تصریح کرد: همچنان که انتقال آب دریای خزر به مناطق کویری (در دولت قبل)، یک شوخی بود، احداث پالایشگاه در چهاردانگه نیز یک شوخی بود.

 

مقیمی، درباره امید و توقع ایجاد شده مردم شهرستان ساری پس از کلنگ زنی آن توسط وزیر کشور وقت (نجار) گفت: ما از ابتدا به استاندار وقت (طاهایی) اعلام کردیم که احداث پالایشگاه در آن نقطه ( به دلیل مسافت طولانی، هزینه بسیار و شرایط جادهای ) امکان‌پذیر نیست بنابراین آن‌هایی که این امید را ایجاد کردند باید به مردم و توقع ایجاد شده پاسخگو باشند.

 

وی، ادامه داد: برخی تصورها این بود که با توجه به انتقال گاز ( ۴۲ اینچ ) از آن منطقه، به نام احداث پالایشگاه بخشی از زمین‌ها آزاد می‌شود و در ادامه می توانند آنجا را  تبدیل به شهرک نمایند و شهرک سازی کنند!

 

نماینده بهشهر، با بیان اینکه علیرغم همه سنگ‌اندازی‌ها، مجوز پالایشگاه بهشهر را گرفتیم، اذعان کرد: بر اساس گزارشِ ۲ سال قبل، ۵/۱۶ درصد کارها انجام شد و این پروژه در حال انجام است.

مقیمی، با اظهار اینکه ناچار شدیم ۳۶ هکتار زمین کشاورزی را به پالایشگاه اختصاص دهیم، افزود: این پالایشگاه ۵/۱۱ کیلومتر با میانکاله فاصله دارد در حالی که طبق قانون فاصله آن باید ۱۷۰۰ متر باشد.

 

3 نظرات
  1. منتقد دلسوز می گوید

    مسئولین وقت کجان که پاسخ بدن !!
    یه جوری این صحبتها توهین به شما اطلاق میشه … از خودتون دفاع کنین ..
    اگه پالایشگاه واسه ما امکان پذیر نباشه اونجا دیگه اوضاع و احوال زیست محیطیش خیلی خرابه !!!
    قابل توجه آقای مقیمی: وقتی یه طرح ملی باشه شدنیه .. نمونش همین بحث انتقال گاز که ما در کنار نیروگاه نکا سود بردیم … گرچه هر دو نمایندمون از این موضوع به نفع تبلیغات خودشون سود بردند!
    زدن جاده و انتقال و … تو این اشل کاری داره … عوضش این پروژه واسه چهاردانگه زیست سازگاره نه برای بهشهر که لب دریاست !!!
    بریم به درد خودمون بنالیم که اینا مسئولین مازندرانن !!
    و من الله التوفیق …

  2. همولايتي می گوید

    ۱-چطور شوخی بودکه وزیر کشور وقت (نجار) اقدام به کلنگ زنی نمود
    ۲-آیا محرومیت زدایی این است که همه امکانات را درنواحی ساحلی اختصاص دهیم.

  3. کچگ می گوید

    روزانه بالای ۲۰۰ تن زباله بیاد چهاردانگه و در منطقه بکر و سرچشمه آبهای زیر زمینی خالی بشه شوخی نیست اما پالایشگاه ساخته بشه و جوانان مشغول کار بشوند شوخی است !
    روستاهای منطقه چهاردانگه داره خالی از سکنه میشه و زمین های کشاورزیش داره پلاک میشه و به عنوان مسکونی فروخته میشه مدتی دیگه روستاهای ما میفته دست افرادی که از لحاظ فرهنگی هیچ سنخیتی با مردمان منطقه ندارند.
    طرح های مختلف جهاد هم تا زمانی که کم آبی داریم مشکل کشاورزی منطقه را حل نمی کنه .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.