پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

احداث شهرک دامپروری 28 هزار راسی دام سبک در روستای پشرت

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ساری، رضا پورفلاح با اشاره به بازدید رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از شهرک دامپروری پشرت از توابع مرکز جهاد کشاورزی شهید تقوی شویلاشت ساری، اظهار کرد: شهرک دامپروری پشرت با ظرفیت 28 هزار راس دام مولد سبک شامل گوسفند نژاد روم و لاکن، بز نژاد سان و آلپاین در حال احداث است.

مدیر جهاد کشاورزی ساری با تاکید بر حمایت و پیگیری احداث این شهرک، گفت: این شهرک دامپروری با ظرفیت 14 هزار راس دام مولد شامل 10 هزار راس گوسفند مولد و 4 هزار راس بز مولد در منطقه کوهستانی این شهرستان قرار دارد.

وی افزود: فاز اول احداث این واحد شامل دو سوله با پیشرفت فیزیکی 90 درصد برای 4 هزار راس بز سان، بز آلپاین و گوسفند رومن در حال اتمام است.

این مسئول با بیان اینکه فاز دوم احداث این واحد شامل 6 سوله دیگر بر اساس تیپ و نقشه در دست اقدام است، اعلام کرد: فاز سوم احداث با طراحی و نقشه ده سوله در حال پیگیری است.

پورفلاح تصریح کرد: تلاش های خوبی برای حمایت از واحد های دامپروری صورت گرفت و انتظار می رود مجری طرح با اخذ مجوزهای لازم نسبت به پیشرفت عملیات پروژه مطابق جدول زمانبندی و کتابچه طرح اقدام نماید.

مدیر جهاد کشاورزی ساری در پایان خاطر نشان کرد: این شهرک پایگاه خوبی برای پرورش و احداث نژاد، توزیع و ترویج دام پربازده در آینده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.