پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

احداث سد فینسک تهدیدی برای منطقه حفاظت‌شده دودانگه و چهاردانگه است + نقشه

2

پایگاه خبری چهاردانگه:   طرح ملی سد فینسک در منطقه حفاظت شده پرور که احداث آن به زودی آغاز می‌شود، بدون تأیید مطالعات زیست محیطی است و بیشتر آب رودخانه سفیدرود یا اسپه‌رو که به رودخانه تجن ساری می‌پیوست را در خود ذخیره و به سمت سمنان منحرف می‌کند.

در صورت ساخت این سد، علاوه بر برهم خوردن تعادل محیط‌ زیست منطقه حفاظت شده دودانگه و تهدید حیوانات در معرض انقراض و جنگل‌ها و خشک شدن چشمه‌‌ها و آبشارهای این مناطق، شاهد نابودی مزارع کشت برنج و معیشت روستاییان بندبن و چهاررودبار خواهیم بود.

ساخت این سد که در منطقه‌ای حساس و شکننده، با توپوگرافی پیچیده با مجاورت چهار منطقه حفاظت شده دودانگه، پرور، بولا و کیاسر واقع شده است، می‌تواند آثار مخرب و جبران‌ناپذیری را به این مناطق و روستاهای همجوار این سد وارد کند.

مسؤولان سمنان به جای اندیشیدن به توسعه ناپایدار شهر سمنان، به فکر حفظ ذخیره‌گاه‌های طبیعی و بکر منطقه باشند.

منطقه فیسنک در گذشته جزئی از مازندران بوده اما در حال حاضر با سوء‌مدیریت سیاسیون اهل سمنان کمر به نابودی خود و مازندران بستند و پوزخندی به سد شهید رجایی ساری می‌زنند و آبش را از بالادست قطع می‌کنند. آیا مسؤولان مازندران بیدارند؟ /بلاغ

2 نظرات
  1. اصغری می گوید

    اولین قربانی سد فینسک کشاورزان بندبنی هستند. اهالی بندبن و فینسک در واقع از یک خون هستند. این دو روستا در گذشته ییلاق و قشلاق هم بودند. پس اولین قربانی سد فینسک ، خویشاوندان خود فینسکیها خواهند بود.
    کشاورزان پائین‌دست‌تر هم بدبخت می‌شوند

    بندبن
    چهاررودبار
    گلباغ
    میلادشت
    سعید آباد
    عقه خیل
    کمرکلا
    زکریاکلا

    اینها مستقیما ضربه می‌بینند. پائین‌تر از این که بروید تعداد روستاها خیلی خیلی بیشتر است تا خود دشت مازندران.
    واقعا چطور اسم این سد را طرح ملی می‌گذارند؟

  2. ناشناس می گوید

    این هم یک خیانت بزرگ به مازندران. در زمان روحانی. کسی نبود که به این بیسواد بگه خاک شوره زار سمنان با این آب آباد نمیشه ولی آبادی مازندران ویران و بیابان میشه؟ باند مافیا میخواد تولید کشاورزی مازندران رو از بین ببره تا به واردات خودش برسه و کشور رو فلج کنه. این مسائل کاملا امنیتی و خیانت به کشوره. دستگاههای امنیتی باید وارد بشه تا دست مافیا و احتمالا جاسوسهای خود فروخته از مملکت قطع بشه.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.