پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

احداث بنچ مارک برای جلوگیری از تجاوز به اراضی ملی در چالوس

0

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان چالوس گفت: از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی 15 کیلومتر بنچ مارک در مرز اراضی ملی و مستثنیات اشخاص حوزه این شهرستان احداث می شود .

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا، مهرداد خزایی پول با بیان این‌که از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی 15 کیلومتر بنچ مارک در مرز اراضی ملی و مستثنیات اشخاص حوزه این شهرستان احداث می‌شود، اظهار کرد: اجرای پروژه بنچ مارک در پنج روستای کوهستانی حوزه مدیریت یکپارچه چالوس رود و زیر حوزه آسیابرود شامل دلیر، الیت، ناتر، فشکور و بیجدنو درحال انجام است.

وی  تعداد این بنچ مارک ها را حدود ٦٠٠ عدد اعلام کرد و گفت: از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی بالغ بر دو میلیارد و 400 میلیون ریال اعتبار در نظر گرفته شد.  

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری چالوس تصریح کرد: این پروژه بر اساس نقشه‌های اجرای مقررات ماده ٥٦ و از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی پیش‌بینی و بخشی از آن نیز احداث شده است.

خزایی پول به مزایای این پروژه اشاره کرد و افزود: بنچ مارک‌ها سازه‌های مسلح بتنی است که با استقرار آن در مرز اراضی ملی علاوه بر پیشگیری در تجاوز به اراضی ملی باعث می‌شود مالکین از محدوده قانونی اراضی مستثنیات خود اطلاع یافته و از خرید و فروش اراضی ملی بدون اطلاع ممانعت به عمل آمده و تشکیل پرونده‌های قضایی مردم بر علیه یکدیگر و فروش مال غیر جلوگیری گردد.

وی تصریح کرد: در صورت اختلاف و اعتراض مردم، با توجه به پیش‌بینی نحوه اعتراض در قانون افزایش بهره‌وری و قانون رفع تداخل، اقدامات قانونی قابل پیگیری باشد.

رئیس منابع طبیعی شهرستان چالوس گفت: در همین راستا جلسه‌ای نیز در بخشداری مرزن آباد با حضور بخشدار و دهیاران این روستاها تشکیل و اهمیت این پروژه تبیین شد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.