پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

احداث اولين تصفيه خانه شيرابه زباله در ايران با فناوري نانو

احداث اولين مركز تصفيه خانه شيرابه زباله با فرايند نانوفيلكراسيون تركيبي در كشور از سوي شهرداري ساري در يك ماه آينده

10

 

مهدي عبوري در جلسه شوراي اداري شهرداري ساري كه مهندس مدينه عضو شوراي اسلامي شهر ساري نيز در ان حضور داشت از احداث اولين مركز تصفيه خانه شيرابه زباله با فرايند نانوفيلكراسيون تركيبي در كشور از سوي شهرداري ساري در يك ماه آينده خبرداد

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه ساری به نقل از مركز امور رسانه شهرداري ساري ، عبوري اظهار داشت: اين تكنولوژي براي اولين بار در سطح كشور به سرانجام مي رسد و با بهره برداري از اين تصفيه خانه روزانه 70هزار ليتر شيرابه تبديل به آب زراعي مي شود. وي مالكيت اين پروژه عظيم را منحصر به شهرداري ساري و شوراي اسلامي شهر و همكاري شهروندان اعلام و تاكيد كرد معاون خدمات شهري و سازمان مديريت پسماند و مواد زائد بايد نسبت به تجاري سازي آن اقدام نمايند.

 

عضو شوراي سازمان شهرداريهاي كشور خاطر نشان ساخت: اين پروژه همزمان در ساري و نوشهر و تهران كليد خورد ودر تهران بخاطر منابع عظيم مالي به بهره برداري رسيد و عليرغم مشكلات مالي شهرداري ساري با توجه به اقدامات عظيم زيربنايي و دهها پروژه تاثير گذار در حوزه مختلف تا يك ماه ديگر و در آستانه ميلاد با سعادت پيامبر اكرم (ص) به بهره برداري ميرسد. مهدي عبوري افزود: شهرداري ساري اين آمادگي را دارد در كليه شهرهاي استان نسبت به احداث اين پروژه اقدام نمايد و آرزومندم اين پروژه در سراسر كشور عملياتي شود.

 

وي از دكتر جهانشاهي مبدع اين طرح كه از سوي پژوهشكده فناوري نانو دانشگاه نوشيرواني بابل مطالعه و كاربردي شد در جلسه شوراي اداري تقدير كرد.

 

دكتر جهانشاهي مبدع و مخترع فناوري جديد تصفيه شيرابه به آب زراعي :

شهردار ساري قدرت ريسك پذيري بالايي دارد

 

اين گزارش حاكيست دكتر جهانشاهي مدير علمي اين پروژه با حضور در جلسه شوراي اداري به تشريح روند شكل گيري آن پرداخت

 

جهانشاهي از پروژه اي سخن گفت كه به اقرار چندباره اش براي اولين بار در جهان اتفاق افتاد و آن مطالعه و اجرا و بهره برداري از تصفيه خانه شيرابه زباله از سوي شهرداري و تبديل آن به آب كشاورزي با فناوري نانو آنهم با مديريت جهادي و حسن تدبير عبوري ممكن شد

 

وي افزود: طي چندين نشست با شهردار متوجه روحيه جهادي و ريسك پذيري بالا و اعتماد به نفس ايشان شدم و همين موضوع سبب مصمم شدن در اجراي پروژه شد در حاليكه با كار شكني هاي محيط زيست مواجه مي شدم در حاليكه محيط زيست بايد تعامل داشته باشد نه تقابل ولي موانع را يكي پس از ديگري با توصيه هاي راهبردي شهردارساري پشت سرگذاشتم و اكنون افتخار مي كنم اين پروژه با موفقيت به اتمام رسيده است.

 

وي دوره راهبردي پروژه را يكساله و خدمات پس از فروش آنرا ده ساله و هزينه اجراي آن را بالغ بر دو ميليارد تومان با احتساب هزينه نصب  تير برق و وسايل جانبي اعلام كرد و انرا محصول تلاش شهرداري ساري اعلام داشت.

 

دكتر جهانشاهي خاطر نشان ساخت پروژه تصفيه شيرابه با فناوري نانو تنها تكنولوژي هست كه مي تواند نمك را از آب خارج كند.

 

ثبت اين پروژه بنام شهرداري ساري اولين در جهان

 

دكتر جهانشاهي تصريح كرد : در هفته پژوهش ده طرح منتخب رونمايي مي شود كه يكي از آن ها طرح تصفيه شيرابه با فناوري نانو در شهرداري ساري مي باشد كه با نام شهرداري در دبيرخانه نانو فناوري معاونت نهاد رياست جمهوري ثبت شده است و اميدوارم شهرداريهاي ديگر الگوبرداري كنند.

 

محمدي كيادهي: احساس غرور ملي دارم

مشاور شهردار در امور شوراها با اشاره به ارزش بالاي اين پروژه گفت: جرات وريسك پذيري مهدي عبوري روحيه اميد را در همه زنده كرد و حتي سنگ اندازي ها و كارشكني هاي محيط زيست نتوانست اورا از مسيري كه براي آسايش و آرامش شهروندان انتخاب كرده است بازدارد و اقدامات جهادي ايشان حس غرور ملي را در ما و شهروندان برانگيخته است.

DSC03178 DSC03221 DSC03237.77777

 

10 نظرات
  1. azad می گوید

    – محل دفن زباله در فاصله 110 کیلومتری تا پشتکوه همچنان مسیر شیرابه زباله خواهد ود.
    2- بستر جمع آوری زباله در پشتکوه (بدون حفاظ) به صورت قرون وسطایی و به شکلی که شیرابه درون خاک نفوذ می نماید.
    3- این سیاه بازی ها هم برای نمایش سالیانه خودشان است،. همچنین فصل زمستان و بارندگی و بالا آمدن آب شیرابه تا به حلقوم طبیعت منطقه پشتکوه است.
    4- بیچاره محیط زیست و مردم پشتکوه و بیچاره محیط زیست و مردم این مسیر کوهستانی.
    5- ایکاش مردم را مثل خودشان فرض نکنند و یا لااقل جلسه شان را بیاورند و درون محل جمع آوری زباله در پشتکوه تشکیل دهند. تا این قدر حرف های قلمبه سلمبه تحویل ندهند،. …..

  2. azad می گوید

    6- یک مطلب از قلم افتاد و آن هم حضور صدها سگ آلوده در این محل جمع آوری زباله در پشتکوه است،. به شکلی که هر کس یک سگی را بخواهد در این حوزه از خودش دور کند، می آورد و در باشگاه زباله خوری منطقه پشتکوه رها می سازد. بعد نمی دانم چرا این مدیران همیشه هر کار نکرده را می خواهند به کل کشور و حتی جهان تسری دهند.
    دو صد گفتار چون نیم کردار نیست.

  3. آزاد می گوید

    جناب آقای دکتر شجاعی نماینده محترم به داد ما برسید.
    جناب آقای مهندس دامادی نماینده محترم به داد ما برسید.
    جناب آقای امینی بخشدار محترم به داد ما برسید.
    نکند خدای ناکرده دوباره به بهانه تکنولوژی فوق جهانی نانو بخواهند زباله های شهرستان ساری و میاندورد را در پشتکوه ماندگار کنند؟!.
    آخر مدیران اهل قلم و افکار فوق جهانی…، محل جمع آوری زباله در یک ناحیه کوهستانی و به فاصله 110 کیلومتری از محل تولید زباله به لحاظ آمایش سرزمین مورد تایید نیست،.
    کدام کارشناس محیط زیست می خواهد طی این مسیر زباله را تایید کند؟!.
    جدای از آنکه زباله ها تولید شیرابه می کنند هر زمان باران می آید، زباله ها را می شوید و تولید شیرابه افزایش می یابد و آنوقت هر روز و هر سال باید این دستگاه نانوی شما کار کند و هزینه بتراشد،….
    چرا عاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی.
    بیایید و انصاف داشته باشید و محل دفن زباله شهرستان ساری و سایر مناطق شمالی کشور را ابتدا بر اساس آمایش سرزمین تعیین نمایید و سپس به جزییات این قلم کارهای فانتزی بپردازید.

  4. نادري می گوید

    آقاي عبوري مرد بسيار زحمت كشي است خيلي هم پيگير حل مشكل زباله است.
    اميدوارم ايشان بتوانند اين مشكل را حل كنند.

    1. موسوی می گوید

      از نظر من آقای عبوری بسیار بسیار خوب کار کرده و جای تشکر از ایشان دارد
      و من از ایشان ممنونم

  5. کیاسری می گوید

    آقای عبوری فقط به فکر زیبا سازی خیابونهای ساری هستن همین

  6. موسوی می گوید

    دوستان عزیز
    8 سال زباله رو آوردند در منطقه ما کی پاسخگوی این همه خسارت و جنایت در چهاردانگه است
    چقدر شیرابه جان مسافران در جاده گرفت
    مگر چوپان در شیرابه نیوفتاد و مرد
    اکوسیستم منطقه از بین رفت
    کلاغ ها تخم پرندگان را خورد و دیگر مانند سابق پرندگان را در پشت کوه نمی بینیم
    چقدر هجوم حیوانات وحشی در پشت کوه افزایش پیدا کرده
    و هزاران از این دست موضوعات وجود دارد چه کسی پاسخگوست
    بله
    مشکل زباله ساروی ها حل شده است نه مردم چهاردانگه
    دردو بر چهاردانگه نیوز درود بر کسانی که چهاردانگه نیوز را راه اندازی کردند
    اتحاد و همدلی در بین چهاردانگه ای ها به خصوص کیاسری ها بیشتر شده است

  7. موسوی می گوید

    آقای عبوری هیچی نباشه از شهرداران قبلی که بهتره.
    در ضمن از اولویت های شهرداری زیبا سازی شهر می باشد.
    اگر قرار باشد همه کارهای یک شهر را شهردار انجام دهد پس استاندار فرماندار شورای شهر اداره آب اداره برق و دیگر ارگان ها برای چی ساخته و راه اندازی شده اند بروند پی کارشان.
    شهردار یک وظایفی دارد.
    و از نظر من آقای عبوری بسیار بسیار خوب کار کرده و جای تشکر از ایشان دارد.
    و من از ایشان ممنونم.

    1. کیاسری می گوید

      شهروندان ساروی که زیاد ازشون راضی نیستن

  8. 83عاشق چهاردانگه می گوید

    یه دزدی تو رستوران میخواست پول تو جیب کت مردی رو بزنه. تصمیم گرفت کت طرف رو با کاسه ماست کثیف کنه و برای جبران کارش با اجازه او کتش رو از تنش در میاره و میشوره و تو همین حین نیت شیطانی خودش رو انجام میده. حالا آقایان دلسوز منطقه احداث همچین دستگاهی که تو کشور امریکا داره منسوخ میشه و استان همسایه ما گلستان چند سالی که داره ازش استفاده میکنه این همه هیاهو نداره.
    مشکلات فعلی ما دپوی زباله در منطقه باز و بدون حفاظ – ترافیک و کثیفی و لغزنده بودن جاده در موقع بارندگی – از همه مهمتر عدم سترون سازی زباله های بیمارستانی با دستگاه اتوکلاو میباشد و فقط با احداث این دستگاه در جایی دیگر مشکل ما حل خواهد شد. چون با احداثش تو منطقه ما مشکلات دیگر زیست محیطی هم اضافه میشه.
    آقایان لطفاً حادثه درگذشت چوپان اهل ولویه و بی سرپرست شدن خانواده فقیرش برای ما درس عبرت بشه. آیا تا الان کسی از خانواده اش دلجویی کرده؟ در ضمن این مطلب رو نسبت به آقای عبوری اضافه کنم که ایشان از معدود نیروهای متعهد و متدین و مردم دوست مازندران میباشد. این وسط یه سری آدمهای خائن به نظامند که بخاطر نرسیدن به مقاصد و منافع پلیدشان چهره این شخص مذهبی رو خراب میکنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.