پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

اجرای نیات بیش از هزار موقوفه سلامت برای کمک به بیماران نیازمند کشور

0

مدیرکل امور اجتماعی و موسسات خیریه سازمان اوقاف گفت: هزار و ۷۱ موقوفه مرتبط با سلامت برای کمک به بیماران نیازمند کشور وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام ولی‌الله عادلی در جمع خبرنگاران از اجرای طرح ملی مهر تندرستی از سوم بهمن ماه امسال خبر داد و اظهار کرد: در مجموع یک هزار و ۷۱ موقوفه مرتبط با دارو و درمان و سلامت در کشور موجود است که با اجرای این طرح عواید آن صرف دارو ودرمان نیازمندان می شود.

وی با اشاره به اینکه بر اساس برنامه‌ریزی سازمان اوقاف برای اجرای متمرکز و یکپارچه  نیات موقوفات کشور طرح مهر تندرستی به منظور کمک به بیماران نیازمند آغاز می‌شود گفت: واقفان خیراندیش موقوفاتی را با نیت تامین هزینه‌های دارو و درمان، پیشگیری از بیماری نیازمندان، خرید تجهیزات پزشکی و موضوعات مرتبط وقف کرده‌اند.

مدیرکل امور اجتماعی و موسسات خیریه سازمان اوقاف تصریح کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه در قالب این طرح حمایت‌ها، کمک‌های نقدی و غیر نقدی را برای تامین بخشی از هزینه‌هایی که به منظور تامین دارو، درمان و بستری جامعه هدف مانند ایتام، بی‌سرپرستان بیمار ونیازمندان مستمند احتیاج است، پرداخت می‌کند.

عادلی با بیان اینکه جشن ملی مهر تندرستی به‌صورت نمادین روز سوم بهمن ماه در بقاع متبرکه شاخص و مراکز درمانی موقوفه با حضور واقفان و خیران برگزار می‌شود، گفت: در این روز ایستگاه‌های سلامت در بقاع متبرکه شاخص کشور وایستگاه‌های مشاوره وقف جدید برپا می‌شود.

عادلی افزود: از جمله دریافت کنندگان خدمات در این طرح با توجه به وقفنامه، نیت واقف و پس از آن به ترتیب اولویت عبارتند از بیماران سرطانی، بیماران خاص و صعب‌العلاج و بیماران مستمند، ایتام، بی سرپرستان، دانش‌آموزان بی بضاعت، مددجویان اجتماعی، افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی مانند سازمان بهزیسیتی، کمیته امداد و سایر اقشار نیازمند جامعه هستند.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع یک هزار و ۷۱ موقوفه مرتبط با دارو و درمان و سلامت در کشور موجود است که ۶ دهم درصد موقوفات کشور را شامل می‌شود.


 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.