پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

اجرای نمایش «هدیه مرموز» یاسر خاسب در کرمان

0
به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از «کرمان امروز» چندی پیش حسام اسدی شکاری حضور یاسر خاسب یکی از جوانان نوآور تئاتر کشور را در کرمان اطلاع رسانی کرد. حضور این هنرمند مطرح کشوری در کرمان به دعوت پوریا قلی پور هنرمند خوش آتیه کرمانی صورت پذیرفته است که تهیه کنندگی آن برعهده حسام اسدی است. یاسر خاسب روز سه شنبه وارد کرمان می شود و به مدت چهار شب تئاتر «هدیه مرموز» را برای کرمانیان اجرا خواهد کرد. وی که پیش از این در اسفندماه سال گذشته برای تماشای آخرین اثر پوریا قولی‌پور و برگزاری کارگاهی با عنوان «بدن دیوانه» به کرمان آمده بود، قبلا وعده این اجرا را به هنرمندان و هنردوستان کرمانی داده بود.
علاقه مندان به تئاتر و هنرمندان فعال در این رشته می‌توانند از تاریخ ششم تا نهم اردیبهشت‌ماه در تالار تئاتر همایون صنعتی راس ساعت ۱۹ به تماشای این اثر زیبا بنشینند. لازم به ذکر است که «هدیه مرموز» در ۱۵ جشنواره جهانی به عنوان اثر برگزیده انتخاب شده است. این جشنواره ها در کشورهایی نظیر آمریکا، ایتالیا، آلمان، فرانسه، سوییس، هند، لهستان، برزیل و هفت کشور دیگر برگزار شده است. این سابقه را می توان ضامن کیفیت اجرای چهار شبه یاسر خاسب در کرمان دانست.
شایان ذکر است که دیگر آثار خاسب نیز همواره مورد توجه جامعه جهانی بوده است و از این جمله می توان به «هما و جنگجو»، «ضحاک»، «عجیب ولی واقعی»، «آکواریم هوا» و چندین اثر دیگر اشاره کرد و جالب توجه است که تقریبا همه آثار این هنرمند موفق در جشنواره های کشوری و جهانی حائز رتبه شده اند.
یاسر خاسب بازیگر، کارگردان و نویسنده تئاتر ایرانی و همچنین سرپرست گروه «بدن دیوانه» و متولد سال 1360 در بهشهر است. او مدرک کارشناسی ارشد خود را در زمینه بازیگری و کارگردانی تئاتر از دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی دریافت کرده است و امروز یکی از هنرمندان مطرح تئاتر کشور به شمار می آید. وی علاوه بر اینکه در جشنواره های متعددی حائز رتبه شده است چندین مرتبه تا به حال در کشورهای مطرح جهان کارگاه های آموزشی برگزار کرده است که مورد توجه و استقبال جوانان و پیشکسوتان آن کشور واقع شده است.
گرچه در سال جدید جامعه تئاتر کرمان تقریبا خاموش است، اما نمی توان پتانسیل بی مانند هنرمندان کرمانی را نادیده گرفت و حضور شخصیتی مانند یاسرخاسب در کرمان به نوعی مهر تاییدی بر این ادعاست. برای این هنرمند جوان و موفق آرزوی موفقیت روز افزون همچون گذشته داریم و از حسام اسدی و  پوریا قلی پور برای بیشتر آشنا کردن کرمانیان با یاسر خاسب تشکر می‌کنیم.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.