پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

اجرای طرح سامانه آبیاری کم فشار برای نخستین بار در مازندران

0

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از اجرای طرح سامانه آبیاری کم فشار برای نخستین بار در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا، دلاور حیدرپور در جمع خبرنگاران از اجرای طرح آبیاری کم فشار در استان خبر داد و گفت: آبیاری کم فشار یک نوع از آبیاری‌های نوین سامانه آبیاری بوده که با هدف توسعه مکانیزاسیون، کاهش مصرف آب و کاهش خطر آفات در حال اجرا است.

وی اظهار کرد: در اراضی که امکان استفاده از آبیاری تحت فشار امکان پذیر نیست و املاح آب بالا و باعث گرفتگی لوله می‌شود و یا در زراعت برنج که امکان آبیاری تحت فشار وجود ندارد، می‌توان با استفاده از انتقال آب لوله و شبکه داخل مزرعه از این سامانه استفاده شود که بهره بیشتر آب و هم کارآیی آبیاری را افزایش می‌دهد.

حیدر پور در مورد تسهیلات دولت در طرح آبیاری کم فشار گفت: در این طرح به ازای هر هکتار 4 میلیون تومان کمک بلاعوض و مازاد هزینه در قالب تسهیلات به متقاضیان پرداخت می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان این که اجرای سامانه آبیاری کم فشار برای نخستین در مازندران شروع به کار کرده است، خاطرنشان کرد: 2000 هکتار از اراضی استان در دست مطالعه و 500 هکتار در ساری و بابلسر در حال اجراست.

وی به کشاورزان تاکید کرد: باتوجه به مزیت های این روش از فرصت به وجود آمده استفاده کنند و در آبیاری محصولات با روش‌های جدید حداکثر صرفه جویی را در مصرف آب داشته باشند.
 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.