پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

آیت الله میرعمادی: در پیشگاه خداوند مسببین آوردن زباله به چهاردانگه در دادگاه عدل الهی مواخذه می شوند

آیت الله میر عمادی نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: در پیشگاه خداواند مسببین آوردن زباله به این منطقه در دادگاه عدل الهی مواخذه می شوند.

0

 

پایگاه خبری چهاردانگه: در جشن بزرگ وحدت که به همت حجت الاسلام دکتر تیموری امام جمعه بخش چهاردانگه امشب، ۲۶ آذر ۱۳۹۵ در مسجد محمد رسول الله شهر کیاسر برگزار شد. آیت الله میر عمادی نماینده ولی فقیه در استان لرستان سخنرانی نمودند. ایشان در بخش  از سخنرانی خود به مشکلات بخش چهاردانگه پرداختند.

 

jashn-milad-8
وی گفت: عزت مندانه زندگی بکنید، با مردم مدارا بکنید. مردم ولی نعمتان ما هستند. پیامبر مانند پادشاهان نبود. یک نفر پیش ایشان رفتند و می خواست صحبت کند می لرزید، پیامبر گفت نترس حرفت را بزن من از شما هستم من از روش متکبران و ظالمان و پادشاهان بیزارم. پادشاهان اگر می خواستند جایی بروند چه دب دبه و کب کبه ای، مردم را به وحشت می انداختند. اما پیامبر به اصحاب می فرمود شما جلوتر برید من از پشت سر می آیم. درد مردم، مشکلات مردم را در یباید.

 

آیت الله میر عمادی به اشاره به مطالب حجت الاسلام تیموری اظهار داشت: مطالبی که امام جمعه محترم فرمودند به حق است. چرا باید مردم چهاردانگه تاوان مردم شهر را بدهند. تا چند سال قبل اینجا جاده نبود، مردم در رنج بودند. سفر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری به بخش چهاردانگه باعث شد تا چهاردانگه صاحب برق ، گاز و تلفن و جاده شد. اما آیا این هدیه مقام معظم رهبری باید با آمدن زباله به کام مردم تلخ بشود. آیا سزاوار است مردم این منطقه جانشان، مالشان در خطر بیافتد. حال می گوییم چرا روستاهای ما آباد نیست .

 

نماینده ولی فقیه لرستان در باره مسببین آوردن زباله ساری به چهاردانگه اظهار داشت: چرا چهاردانگه به این روز افتاده است. این نتیجه بی توجهی مسئولین است. مطمئن باشید در پیشگاه خداوند متعال،  مسببین آوردن زباله به این منطقه در دادگاه عدل الهی مواخذه می شوند. چون اینان کاری انجام دادند که منطقه چهاردانگه که منطقه بکری بود، یک منطقه بسیار خوبی که می توانست به قطب گردشگری تبدیل بشود. اما با این وجود، با این زباله و با این جاده آیا چنین چیزی هست؟

 

امام جمعه خرم آباد با اشاره به بازدید بخشدار چهاردانگه از محل دپوی زباله گفت: شنیدم بخشدار محترم شخصا رفتند و از محله دپوی زباله بازدید کردند، به نوبه خودم از ایشان تشکر می کنم. لااقل یک مسئولی بلند شد و رفت آنجا را دید. واقعا آیا قابل تحمله؟ این حق این مردم است، حق مردم این منطقه است، که بیان و رسیدگی بکنند.

وی به اشاره به چند سال پیش کرد و گفت: من یادم هست که ۳ – ۴ سال پیش یک برنامه ای  در محمود آباد بود که خانم ابتکار مسئول محیط زیست هم بوند و سخنرانی کرده بودند. آنجا به ایشان گفتم ببینید چه بلایی بر سر چهاردانگه آوردید. گفتند مسئولین  محیط زیست استان گفتند ما زباله را بهترین جا بردیم اصلا منطقه آسیب نمی بیند، حالا بیاد نگاه بکند،  محیط زیست حیوانات که هیچی، محیط زیست موجودات که هیچی، جان مردم در خطر است. شیرابه هایی که از آنجا سرازیر می شود شما مطمئن باشید که در جند سال دیگر آثارش را در آب های کیاسر خواهد گذاشت. این وضعیت بسیار دردناک است.  انشاء الله بخشدار محترم که از نزدیک دیدند، انتقال بدهند، کمک بکنند. واقعا دیگر قابل تحمل نیست.

 

آیت الله میرعمادی به اشاره به خصایص نیک مردم این بخش اشاره کرد و گفت: مردم این منطقه، مردم عزت مندی هستند، مردم بزرگواری هستند، مردم زحمت کشی هستند . حداقل چند نفری که در این روستاها ماندند لااقل این ها را حفظ بکنیم. ما باید کاری بکنیم که جوانان در این منطقه بمانند این با توسعه کشاورزی، اشتغال و صنعت امکان پذیر است. نه اینکه کاری بکنند این چند نفر هم از اینجا بروند. خوب این با اهداف نظام اسلامی منافات دارد. منافات دارد با برنامه هایی که جمهوری اسلامی می خواهد دنبال بکند. باید فکری بکنند، این به حق است ، انتظاری به حقی است که ما به عنوانِ کسی که اهل چهاردانگه هستیم، در خدمت شما هستیم. واقعا این اعتراض را داریم و هر کجا که از دست ما کاری بر بیاد تذکر می دهیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان لرستان در پایان اطهار داشت: انشاء الله فردا اگر جاده باز باشد و ما به حضور حضرت آقا شرف یاب شویم. اگه میشد یه نامه ای بود و ما به ایشان منتقل می کردیم و نامه رو به ایشان بدهیم و بگیم شما احیا گر چهاردانگه  مقام معظم رهبری بوده است. به خدا اگه مقام معظم رهبری نمی آمد این منطقه آباد نمی شد. توجه نمی شد. مقام معظم رهبری تشریف آوردند . رنج سفر را متحمل شدند از خود تلمادره با اتوبوس با اون جاده ای که جند سال قبل بود به ساری رفتند و دستورات لازم را دادند.

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.