پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

آمار غریق در سواحل مازندران 27 درصد کاهش یافت

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساریبه نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس مازندران، سردار سید محمود میرفیضی اظهار داشت: طرح سالمسازی دریا در سال 97 در طول 487 کیلومتر از سواحل دریای مازندران به مرحله اجرا درآمد.

وی افزود: در راستای طرح سالمسازی دریا جلسات و برنامه‌ریزی گسترده در حوزه‌های مختلف با همکاری استانداری، فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها، دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های خدماتی و امدادی صورت گرفته است .

میرفیضی با اشاره به شناسایی 358 نقطه شنا ممنوع در سواحل دریا، تصریح کرد: طرح دریا در سالجاری در قالب 28 طرح و 43 چادر در سطح شهرستان‌های ساحلی استان برپا و راه اندازی شده است.

فرمانده انتظامی مازندران، از اجرای طرح تابستانه پلیس در راستای برقراری نظم و امنیت عمومی در 120 شهرک ساحلی و 110 تفرجگاه استان خبر داد و افزود: از آغاز اجرای طرح اقدامات موثری در راستای برخورد با تخلفات، جرائم و ناهنجاری‌های اجتماعی و اخلاقی در سطح سواحل دریا و تفرجگاه‌ها صورت گرفته است.

وی از توقیف بیش از دو هزار و 200  دستگاه خودرو و موتورسیکلت و 134 فروند قایق و جت اسکی متخلف در این مدت خبر داد.

میرفیضی با اشاره به کاهش 27 درصدی آمار غریق در سواحل دریای مازندران از آغاز اجرای طرح تاکنون خبر داد و افزود: عدم آشنایی به فنون شنا، عدم توجه به هشدار عوامل اجرایی طرح دریا و شنا در مناطق ممنوعه از جمله علل غرق شدگی در سواحل دریا بوده است.

وی از امدادرسانی و نجات جان بیش از 200 نفر از شهروندان و مسافران از غرق‌شدگی در دریا در این مدت خبر داد و افزود: حضور موثر عوامل انتظامی، یگان ویژه، دریابانی، ناجیان غریق و گروه‌های امداد و نجات در سواحل و توجه مردم به هشدارهای پلیس، نقش بسزایی در کاهش آمار غریق در سواحل داشته است.

میرفیضی از تشکیل 12 کمیته با شرح وظایف و ماموریت‌های مشخص در راستای اجرای طرح دریا خبر داد و افزود: پلیس علاوه بر مسئولیت کمیته امنیت در برخی از کمیته‌ها نیز عضویت دارد که یکی از مهم‌ترین این کمیته‌ها، کمیته فرهنگی است.

 وی از برپایی نمایشگاه آسیب‌های اجتماعی، ارائه خدمات مشاوره ای رایگان از سوی کارشناسان مرکز مشاوره آرامش و اجرای برنامه تئاتر خیابانی، نصب بنرهای هشداری و آموزشی، توزیع بروشور و کتابچه دانستنی‌های انتظامی و اجتماعی، همکاری با برنامه‌سازان صدا وسیما را از جمله اقدامات فرهنگی و اجتماعی پلیس در سواحل دریا برشمرد.

میرفیضی افزود: بی تردید اقدامات فرهنگی و اجتماعی در سواحل نقش موثری در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دارد.

 /ش

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.