پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

آمادگی ۱۰۰ پزشک و ۲۰۰ پرستار مازندرانی برای اعزام به کرمانشاه

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، مجتبی اکبری در گفت وگو با مهر از اعلام آمادگی بخش زیادی از جامعه پزشکی استان برای اعزام به کرمانشاه خبر دادو اظهار داشت: در حال حاضر تعداد ۱۰۰ پزشک و ۲۰۰ پرستار برای حضور در مناطق زلزله‌زده آمادگی خود را در قالب شبکه‌های داوطلبی اعلام کردند

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر مازندران بابیان اینکه بیشترین نیاز ما در حوزه حوادث نیاز اجتماعی است بیان داشت: تغییر نگرش نسبت به حوادث نیازی اجتماعی است که این امر باید با افزایش مهارت و دانش در این زمینه اصلاح شود.

 مجتبی اکبری مشارکت داوطلبانه و ارائه خدمات در این بخش را پراهمیت ارزیابی کرد و گفت: نمی‌توان در حوادث دولت را تنها متولی خدمات‌رسانی در سوانح دانست زیرا هیچ دولتی بدون مشارکت مردمی و استفاده از ظرفیت‌های اجتماعی و خدمات داوطلبانه نمی‌تواند در ساماندهی سوانح موفق عمل کند.

وی ادامه داد: با اجرای طرح خادم و آموزش به خانواده‌ها توانستیم سطح مهارت و آمادگی در برابر مخاطرات را افزایش دهیم.

اکبری به ایجاد خانه هلال در دهستان‌های مازندران اشاره کرد و افزود: هر خانه هلال در دهستان‌های مازندران باید بتواند شعبه‌ای از هلال‌احمر باشد و در بخش آموزش، تربیت و سازمان‌دهی به‌گونه‌ای عمل کند که مردم آن مناطق در زمان وقوع حوادث بتوانند به خودشان کمک کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر مازندران فعالیت داوطلبانه را در سطح شبکه‌ای تعریف کرد و گفت: باید شبکه‌های داوطلبی در مازندران را توسعه دهیم تا در زمان وقوع حوادث بتوانند حجم وسیعی از مناطق را تحت پوشش قرار دهند.

وی یادآور شد: در حوادثی همچون زلزله کرمانشاه می‌توان از ظرفیت شبکه‌های داوطلبی در قالب‌های شبکه پزشکان، پرستاران، معلمان، مهندسین و دیگر شبکه‌های فعال استفاده کرد.

وی پایگاه‌های امدادو نجات مازندران را برای ارائه خدمات در سطح ملی کافی ندانست و افزود: در حال حاضر ۳۲ پایگاه امدادو نجات در استان مشغول به فعالیت هستند که با ارائه خدمات در سطح ملی حداقل ۵۰ پایگاه موردنیاز این سازمان است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر مازندران به کاهش ۲۲ درصدی غریق در دریای مازندران اشاره کرد و گفت: حقوق ناجیانی که تجهیزات خود را تحویل دادند به‌طور کامل پرداخت شد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.