پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

آلودگی آب شرب روستای سنگده دودانگه

۱۰۰ نفر از اهالی روستای سنگده یکی از بزرگ‌ترین روستای مازندران با یک بیماری مشابه به پزشک مستقر در منطقه مراجعه کردند و احتمال اینکه آلودگی آب شرب در این مسئله دخیل باشد، زیاد است.

0

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه به نقل از بلاغ ، با گرم شدن هوا بحث شیوع وبا و یا شبه وبا از هشدارهای است که مسئولان بهداشتی در این زمینه دغدغه جدی دارند.

وجود آب‌های سطحی در استان، احتمال بروز بیماری‌های واگیردار فصل تابستان را قوت می‌بخشد، گرمای ناگهانی هوا در روزهای اخیر و بارش شدید باران طی هفته گذشته در مناطق بالادست استان به‌ویژه شهرستان ساری، مشکلاتی را برای اهالی منطقه هزار خانواری سنگده ایجاد کرده است.

سنگده در جنوب استان مازندران و جزو بخش دودانگه است، این روستا به‌دلیل داشتن از مواهبت‌ بسیار مناسب طبیعی مورد توجه گردشگران است.

با بارش شدید باران در روزهای اخیر تعداد مراجعات مردم به مراکز درمانی به‌صورت ناگهانی با بیماری مشترک افزایش یافته است.

در همین ارتباط مدانلو پزشک مستقر در منطقه در گفت‌وگو با یکی از خبرگزاری‌های استان مازندران در این زمینه اظهار کرد: بیماری ریوی اخیرا مردم منطقه را درگیر کرده است که احتمالا به‌سبب آلودگی آب شرب پدید آمده باشد و به‌لحاظ عدم برخورداری میزان استاندارد مواد ضدعفونی آب شرب ایجاد شده باشد.

رئیس شورای اسلامی روستای بزرگ سنگده نیز درباره آخرین وضعیت بیماری گوارشی که مورد تایید پزشک منطقه قرار گرفت و بنا به اذعان خودش از پزشک استعلام گرفته شد، در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: روند بیماری در منطقه کنترل نشده است.

قربانعلی خنکدار با بیان اینکه تاکنون ۱۰۰ نفر در ارتباط با این بیماری به پزشک مراجعه کردند، گفت: تاکنون تعداد بیماران افزایش و کاهش هم نداشت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.