پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

آفت حلزون عامل مهم محدودكننده كشت كلزا در مزارع است

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، فرزین فرهادی در کلاس آموزشی و ترویجی کشت کلزا  در مرکز جهاد کشاورزی چهاردانگه ساری، اظهار کرد: آفت حلزون یکی از عوامل مهم محدودكننده كشت گياه كلزا در مزارع است.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی ساری ادامه داد: برای مبارزه با این آفت علاوه بر استفاده از سموم اختصاصی، شخم زدن خاک نیز موجب به سطح آوردن تخم حلزون و کاهش جمعیت با مدفون شدن مواد گیاهی باعث کاهش مواد غذایی در دسترس حلزون ها می شود.

وی افزود: کشاورزان در حاشیه مزارع خود اقدام به کشت جو کنند تا به صورت یک سد، مانع از ورود حلزون به مزارع جلوگیری و خسارت حلزون فقط به گیاه جو وارد شود.

فرهادی از برگزاری کلاس ترویجی آموزشی حفظ کاربری در زمین های زراعی و باغی خبر داد و گفت: آشنایی بهره برداران با قوانین تغییر کاربری و چگونگی مراحل قانونی حفظ و تغییر کاربری مجاز زمین های های زراعی و باغی نقش بسزایی در ایجاد اشتغالزایی مولد و توسعه پایدار تولید کشاورزی دارد.

این مسئول تأکید کرد: آموزش قوانین تغییر کاربری و حفظ اراضی، عدم ساخت و ساز غیرمجاز در زمین های زراعی و باغی خارج از طرح هادی، عدم تفکیک زمین های زراعی، شرایط افراد واجد شرایط ساخت و ساز دارای مجوز، عدم کشت و زرع در اراضی بایر و دادن اخطار به صاحبان زمین، صدور مجوز با توجه به تعرفه موجود و چگونگی صدور آن، عدم دیوارکشی در اراضی شالیزاری و عدم تبدیل این اراضی به باغ باید حتما مورد توجه قرار گیرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.