پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

آغاز حذف سوخت فسیلی و چوب جنگلی در مناطق ییلاقی مازندران

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از روابط عمومی شرکت گاز مازندران، محمداسماعیل ابراهیم‌زاده در مراسم افتتاح گازرسانی به شهر کیاسر با اشاره به روشن شدن مشعل گاز شهر این شهر اظهار کرد: همزمان با اجرای عملیات لوله‌کشی خط 42 اینچ دامغان – ساری ، لوله‌گذاری گاز و ایجاد علمک با حضور بیش از 25 پیمانکار در شهرهای کیاسر، فریم و 160 روستای دو بخش دودانگه و چهاردانگه ساری و 151 روستای بخش هزار جریب نکا و یانه‌سر بهشهر آغاز شده است.

وی افزود: شاهد روشن شدن بخاری‌های یک‌هزار و 400 واحد مسکونی شهر کیاسر هستیم و پیمانکاران در مناطق روستایی این بخش در حال انجام کار هستند.

 مدیرعامل شرکت گاز مازندران داد: بهره‌برداری از خط لوله 42 اینچ دامغان – ساری این مزیت را داشت که علاوه بر تامین نیاز روزانه استان به 22 تا 28 میلیون مترمکعب گاز، این فرصت را به ما داد تا گازرسانی به مناطق کوهستانی را در دستور کار قرار دهیم .

این مسؤول افزود: اکنون نه تنها وابستگی به گاز ترکمنستان قطع شد، حتی نیاز گاز از طریق لوله‌های گرگان و رشت نیز کم خواهد شد و مازاد مصرف گاز در استان مازندران زمینه‌ای برای تامین سوخت واحدهای بزرگ صنعتی و تولیدی را فراهم می‌کند .

ابراهیم‌زاده تصریح کرد: با جریان روزانه 40 میلیون مترمکعب گاز در خط لوله 42 اینچ دامغان – ساری، علاوه ایجاد پایداری در شبکه گاز خانگی ، 13 میلیون مترمکعب گاز مورد نیاز کارخانه‌های سیمان، صنایع چوب و کاغذ و نیروگاه نکا به عنوان واحدهای صنعتی مهم استان تامین و گاز مورد نیاز برای یک واحد پتروشیمی نیز ذخیره می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: زمستان امسال نه تنها پایداری گاز برای مشترکان خانگی تضمین می‌شود، بلکه واحدهای صنعتی و تولیدی مازندران که در زمان افت فشار به سوخت جایگزین فسیلی از جمله گازوئیل شیفت می‌شدند، دیگر از سوخت گران قیمت و آلوده‌کننده زیست محیطی استفاده نمی‌کنند.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران با بیان اینکه با بهره‌برداری از طرح گازرسانی به کیاسر، حذف مصرف سوخت فسیلی و برداشت چوب از جنگل برای این منظور در مناطق کوهستانی و جنگلی مازندران کلید خورده است، گفت: در مرحله اول این هدف برای روستانشینان حاشیه جنگل‌های سه بخش چهاردانگه، دودانگه و کلیجانروستاق شهرستان ساری محقق شده است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.