پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

آغاز اجرای پروژه جمع آوری و تصفیه فاضلاب شهری شرق مازندران

0

پروژه جمع آوری و تصفیه فاضلاب شهری شرق مازندران با اعتبار مورد نیاز بیش از 250 میلیارد تومان کلنگ زنی و عملیات اجرایی آن آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا، صبح امروز شنبه 22 اردیبهشت عملیات اجرایی جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب شهرهای بهشهر، نکا و گلوگاه با ابلاغ پروژه به پیمانکاران با حضور شاعری نماینده مردم شرق مازندران در مجلس، اسلامی استاندار مازندران، مسئولان وزارت نیرو و شرکت آب و فاضلاب شهری آغاز به کار کرد.

پروژه جمع آوری و تصفیه فاضلاب شهری گلوگاه در ابتدای جاده دریای آرام، بهشهر در ورودی دوم شهرک پیلم کتی واقع در جاده دریای بهشهر و در نکا جنب تالار میلاد، کلنگ زنی و عملیات اجرایی آن آغاز شد.

نماینده شرق مازندران در مجلس در حاشیه این کلنگ زنی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: برای اجرای پروژه جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب شهری شرق مازندران بیش از 250 میلیارد تومان اعتبار برآورد شده است و حدود 4 تا 5 سال عملیات اجرایی آن به طول می انجامد.

علی محمد شاعری گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته در سال 96 پروژه جمع آوری و تصفیه فاضلاب شهری شرق مازندران به تصویب رسید و اعتبار اولیه این پروژه بالغ بر 5 میلیارد تومان تامین شده است.

وی یادآور شد: 80 درصد آب مصرفی شهروندان به فاضلاب تبدیل می‌شود که اگر تصفیه نشود موجب آلودگی آب های زیرزمینی، آلودگی خاک و محیط شهری، ایجاد بوی بد و متعفن، افزایش بیماری های گوارشی و صعب العلاج، بروز بحران های محیط زیستی و آسیب دیدن بهداشت محیط شهروندان می شود.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس خاطرنشان کرد: اجرای این پروژه اثرات مهمی در رفع کمبود آب، جلوگیری از آلودگی محیط زیست شهری، افزایش شاخصه‌های بهداشت محیط شهری، ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی و ارتقاء سطح مدیریت شهری دارد.

شاعری گفت: پروژه جمع آوری و تصفیه فاضلاب شهری از بزرگترین پروژه های عمرانی شرق مازندران است که با اجرای آن قدم دیگری در جهت توسعه شرق استان برداشته شد.
 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.