پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

آسیب بخش وسیعی از باغات بخش چهاردانگه

0

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری چهاردانگه، بر اثر بارش برف در اواخر  فروردین ماه سال جاری و سرمای کم سابقه پس از آن در فصل بهار به بخش کشاورزی چهاردانگه به ویژه باغات میوه این بخش  خسارات بسیار زیادی وارد شده است.

ابوالحسن کاظمی، مسئول جهاد کشاورزی بخش چهاردانگه در رابطه با این موضوع به خبرنگار پایگاه خبری چهاردانگه گفت: بر اثر برف و وقوع یخبندان اواخر فروردین بخش اعظم محصولات باغی بخش چهاردانگه به ویژه در منطقه بالادست تقریباً به طور کامل از بین رفته و این موضوع خسارت زیادی را به باغداران بخش تحمیل کرده است.

کاظمی در رابطه با میزان خسارت وارده به باغات گفت: تقریبا تمام محصول در درختان بارور گونه های تحت کشت در اکثر نقاط و حتی سر شاخه های حاصل از رشد سال جاری در درختان بارور و غیر بارور گردو در تمام نقاط تحت پوشش مرکز جهاد کشاورزی چهاردانگه در سطح وسیعی دچار خسارت شدید شده است.

مسئول جهاد کشاورزی بخش چهاردانگه در رابطه با بازدید کارشناسان صندوق بیمه محصولات کاورزی از باغات خسارت دیده بخش خبر داد و گفت: فقط به بهره بردارانی که محصولات باغی خود را بیمه نموده اند بر اثر اساس تعهدات ذکر شده در بیمه نامه از طرف صندوق بیمه محصولات کشاورزی غرامت پرداخت خواهد شد.

کاظمی در مورد سطح کم باغات تحت پوشش بیمه در منطقه اشاره کرد و گفت: متاسفانه به دلایل مختلف استقبال قابل توجهی از بیمه محصولات کشاورزی صورت نمی پذیرد و سطح بیمه محصلات باغی در سال جاری حدود 100 هکتار می باشد که عمدتا در روستاهای ایول ، لنگر و عالیکلا بوده است.

مسئول جهاد کشاورزی چهاردانگه در پایان با اشاره به شرایط اقلیمی نامناسب حاکم در سال های اخیر و ناپایداری اقلیمی، اهمیت بیمه محصولات کشاورزی گفت: توصیه ما به کلیه ی بهره برداران بخش این است که نسبت به بیمه محصول برنج در روز های آتی ( تا پایان اردیبهشت ) و کلیه محصلات زراعی، باغی و دامی در مقاطع مختلف اعلام شده از سوی صندوق بیمه محصولات کشاورزی اقدام نمایند.

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.