پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

آسمان مازندران تا روز چهارشنبه ابری است/ پایان هفته‌ای بارانی در استان

????? ??? ?? ? ???? ????? ? ?????
0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، احمد اسدی در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: با توجه به نقشه‌های هواشناسی روز سه‌شنبه 16 آبان ماه آسمان مازندران به‌صورت صاف تا قسمتی ابری و در مناطق ساحلی و جلگه‌ای با احتمال مه صبحگاهی پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه روز چهارشنبه 17 آبان ماه امسال آسمان استان به‌صورت صاف تا نیمه‌ابری است، اضافه کرد: از اواخر روز شاهد ابرناکی آسمان مازندران خواهیم بود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران گفت: تصریح کرد: روز پنج‌شنبه 18 آبان ماه امسال به‌مناسبت اربعین حسینی آسمان مازندران به‌صورت نیمه‌ابری به‌تدریج از سمت غرب استان ابری همراه با وزش باد و بارندگی خواهد بود.

این مسؤول با اشاره به اینکه روز جمعه 19 آبان ماه آسمان مازندران به‌صورت ابری  همراه با کاهش نسبی دما  در بعضی ساعات با بارندگی  و وزش باد خواهد بود، تصریح کرد: براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، روز شنبه آسمان مازندران نیمه‌ابری تا ابری همراه با بارش پراکنده باران همراه خواهد بود.

اسدی یادآور شد: دریای مازندران تا روز چهارشنبه به‌صورت موج کوتاه پیش‌بینی می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره توصیه‌های هواشناسی کشاورزی برای کشاورزان، اظهار کرد: تسریع در برداشت برنج رتون و کشت مجدد تسریع شود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران با اشاره به زمینه‌سازی برای برداشت میوه تامسون در مناطق شرقی و مرکزی استان با رعایت اصول فنی انبارداری و تسریع در برداشت نارنگی‌های پیش‌رس ، اضافه کرد: سم‌پاشی اماکن دامی پس از پاک‌سازی جایگاه و محوطه برای مبارزه با انگل‌های خارجی و مبارزه با بیماری‌های انگلی داخلی در گوسفندان و تکرار ان در 48 ساعت بعد مورد تأکید است.

این مسؤول با تأکید بر مبارزه مستمر با مگس و حشرات ناقل بیماری، خاطرنشان کرد: تنظیم جیره غذایی براساس اسیدهای آمینه، اعمال مدیریت بستر برای جلوگیری از بروز بیماری‌های تنفسی و اجرای آماده‌سازی سالن‌های پرورش طیور به‌طور کامل و  جلوگیری از ورود پرندگان آزاد پرواز به داخل انبار و به‌ویژه سالن‌های پرورش طیور از مواردی است که باید به آن توجه شود.

اسدی در پایان گفت: در نظر گرفتن غذای ذخیره برای زمستان‌گذرانی زنبورهای عسل، رعایت نکات مدیریت بهداشتی در مزارع پرورش ماهی‌های سردآبی برای جلوگیری از بروز بیماری‌ها و قطع غذادهی در زمان بارندگی در مزارع پرورش ماهی‌های سردآبی از دیگر موارد توصیه‌ای به شمار می‌رود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.