پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

آخرین وضعیت برقی مناطق سیل زده از شمال تا جنوب غرب کشور

0

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، محمدحسن متولی‌زاده با بیان اینکه شبکه‌های برق به طور طبیعی در مقابل شرایط جوی آسیب پذیر هستند، تصریح کرد: با این حال به دلیل اطلاعاتی که از پیش تر توسط همکاران ما کسب شده بود، آمادگی لازم در میان پرسنل برقی در مناطق سیل زده وجود داشت به طوری که در استان‌های گلستان و مازندران بیش از ۹۰ درصد شبکه‌های برق آسیب دیده این دو استان در پنج ساعت اول رفع شد و در حال حاضر وضعیت در این استان‌ها طبیعی است و تنها در انتظار تخلیه سیلاب هستیم تا برق منازل در شهرها و روستاهای گلستان وصل شود.

به گفته متولی‌زاده هم اکنون در استان‌های لرستان و کهگیلویه و بویراحمد به دلیل بارش‌های شدید، بخشی از شبکه‌های برق در این استان‌ها دچار آسیب دیدگی شده‌اند.

مدیرعامل توانیر با بیان اینکه در این استان‌ها تنها برق تعدادی از روستاها به دلیل آسیب دیدگی شبکه قطع است، ادامه داد: به دلیل بسته شدن راه‌های مواصلاتی روستایی در این استان‌ها، امکان دسترسی به تعدادی از روستاها وجود ندارد و به همین دلیل همکاران ما منتظر بازگشایی مسیر توسط نیروهای راهداری هستند.

متولی‌زاده اضافه کرد: در شهرهای بزرگ این دو استان هیچ مشکل برقی وجود ندارد و شرایط عادی است. گروه‌های عملیاتی برق نیز با تجهیزات کافی آماده هستند و به محض باز شدن مسیر برای وصل شدن برق روستاها اقدام خواهند کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.