پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

آخرین وضعیت بازسازی ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر

0

عملیات اجرایی پروژه ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر با سرعت قابل ملاحظه‌ای از سوی پیمانکار و با نظارت دستگاه ورزش و معاونت عمرانی استانداری مازندران با پیشرفت فیزیکی در دست ساخت است ولی همچنان اضطراب در دل هواداران در روزهای پایانی برای تکمیل شدن و رسیدن به رقابت های لیگ برتر وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا، اگرچه تمام مسئولان مجری و ناظر پروژه و حتی مسئولان سازمان لیگ و نمایندگان کنفدراسیون فوتبال آسیا در ایران از پیشرفت فیزیکی مرمت و بهسازی ورزشگاه شهید وطنی ابراز رضایت کردند اما هنوز زمان دقیقی را برای نهایی شدن مرمت اعلام نشده است.

با توجه به بازدیدهای میدانی خبرنگار ایسنا از اجرای مرمت ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر، تاکنون سوله جایگاه تماشاگران نصب و پنل زیرین برای بتن ریزی و صندلی بتنی نشستن آماده شده است.

همچنین فونداسیون رختکن بازیکنان و سرویس بهداشتی ورزشگاه به همراه مکان نصب دکل روشنایی و تلویزیون بزرگ ( اسکوربورد) ایجاد شد و برج نوری در حال نصب است.

طی هفته گذشته و گزارش ارائه شده که از سوی مسئولان، پیشرفت فیزیکی طرح بازسازی  ورزشگاه شهید وطنی قایم شهر حدود 80 درصد اعلام و مقرر شد برج نوری و اسکوربورد هم پیش از آخرین بازدید نمایندگان فدراسیون فوتبال نصب شود؛ این پروژه تاکنون بیش از 80 میلیارد ریال  هزینه داشته و پیمانکار پروژه هم قول اتمام پروژه تا روز دوشنبه را داده است.

هجدهمین دوره لیگ برتر فوتبال باشگاه های ایران چهارم مرداد آغاز می شود و نساجی قائمشهر در هفته نخست میزبان تیم ذوب آهن است.

با تکمیل مرمت و بهسازی ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر ظرفیت استادیوم خانگی نساجی برای رقابت های لیگ برتر به 15 هزار نفر می رسد که نسبت به جایگاه قبلی ظرفیت آن 2.5 برابر افزایش می یابد.

نساجی قائمشهر پس از ربع قرن حضور در رقابت های فوتبالی در فصل گذشته با از خونه به خونه پیش افتاد و به عنوان دومین تیم پس از نفت مسجد سلیمان لیگ برتری شد.

*90 درصد کارهای مرمت استادیوم شهید وطنی انجام شده است

فرشید قدیمی رئیس اداره ورزش و جوانان قائمشهر در مورد وضعیت بازسازی استادیوم شهید وطنی و برگزاری بازی لیگ برتر در این شهرستان در پاسخ به این سوال که چه اقداماتی در ورزشگاه وطنی قائمشهر در حال انجام است به ایسنا گفت: قبلا ظرفیت استادیوم وطنی قائمشهر پایین بود و حدود ۱۰ هزار نفر می توانستند بازی های تیم را ببیند ولی اکنون با اقداماتی که در حال انجام است، حداقل ۱۵ هزار نفر می توانند بازی های تیم را از نزدیک ببینند.

وی در ادامه با اشاره به زمان تکمیل برج نوری و اسکوربورد عنوان کرد: زمین هم نیاز به برج نوری داشت که کابل کشی انجام شده و برج نوری هم تهیه و یک سمت ورزشگاه نصب شده است و برج نوری دیگر امروز نصب می‌شود.

رئیس اداره ورزش و جوانان قائمشهر در مورد سایر قسمت های ورزشگاه افزود: سرویس های بهداشتی در حال بازسازی بوده و  تقریبا ۹۰ درصد کارها انجام شده است.

قدیمی در مورد سکوها با اشاره به این که سکوهای ضلع شمالی و جنوبی بازسازی شده و رنگ آمیزی آنها به اتمام رسیده گفت: ظرفیت ضلع شرقی سکوها پایین بود که با بهینه سازی تجهیزات و قرار دادن صندلی این نقص برطرف شد.

وی در خصوص این موضوع که چه زمانی پروژه ورزشگاه وطنی به نتیجه می رسد، بیان کرد: تلاش تمام مسئولین نظیر استاندار، معاون استاندار، شهردار و سایر مسئولین و همین طور مدیرکل ورزش استان مازندران این است که ورزشگاه را به نخستین بازی برسانند.

رئیس اداره ورزش و جوانان قائمشهر  با اشاره به این که تمام قرارداد پیمانکارها با اداره کل ورزش و جوانان استان است، تصریح کرد: پینمانکاران بدون هیچ نعطیلی در حال انجام کار هستند و کسی برای پول، کار را متوقف نکرده است و تاکنون 8 میلیارد تومان برای تجهیز این ورزشگاه هزینه شده است.

وی با بیان این که ساختمان اداری که در درجه دوم اهمیت هستند و اگر تا نخستین بازی آماده نشد، در بازی های بعد آماده خواهد شد یادآور شد: اگر ورزشگاه تا فردا تکمیل نشود از ورزشگاه سیمرغ به عنوان جایگزین استفاده می‌کنیم.

محمدی، فرماندار قائمشهر نیز در گفت و گویی خاطرنشان کرد: تمام تلاش بر انجام و اتمام پروژه تکمیل ورزشگاه شهید وطنی است. ما همه تلاش خود را برای محقق شدن این امر می‌کنیم.

فرماندار قائمشهر تصریح کرد: وضعیت روند تکمیلی ورزشگاه در حال اتمام است و در صورت اتمام، برگزاری بازی در ورزشگاه شهید وطنی خواهد بود و در صورت تحقق این امر ما از آمادگی کامل برخوردار هستیم. ورزشگاه سیمرغ به عنوان ورزشگاه جایگزین بازی اول در نظر گرفته شده تا اگر احیانا کارها به اتمام نرسید بازی درآن جا برگزار  شود.

*استفاده از ورزشگاه جایگزین در صورت اتمام نیافتن بهسازی شهید وطنی

رضا درویشی، رئیس هیئت فوتبال شهرستان قائمشهر نیز گفت: تأمین روشنایی و اسکوربورد ورزشگاه وطنی در مدت باقی مانده تا آغاز مسابقات لیگ برتر، شرط برگزاری نخستین بازی نساجی در این ورزشگاه است که در حال حاضر تامین شده و در حال اتمام است.

وی از روند و شتاب کار بازسازی، ترمیم و رفع نواقص ورزشگاه قدیمی شهید وطنی قائمشهر ابراز رضایت کرد و گفت: اگر نور و اسکوربورد مورد نیاز در ورزشگاه شهید وطنی تامین شود، نخستین بازی خانگی در این ورزشگاه انجام می شود.

درویشی افزود: اگر کار تجهیز استادیوم وطنی تا قبل از  آغاز بازی به اتمام  نرسد، از ورزشگاه دوم یعنی ورزشگاه سیمرغ استفاده خواهیم کرد و اولین بازی خانگی در این ورزشگاه انجام خواهد شد.

وی با بیان این که بازسازی و رفع نواقص استادیوم شهید وطنی به عنوان ورزشگاه خانگی نساجی قائمشهر از اواسط اردیبهشت و پس از صعود این تیم به لیگ برتر با حضور استاندار و مدیرکل ورزش و جوانان آغاز شد، خاطرنشان کرد: در طول این مدت تمامی دستگاه ها و نهادها اعم از شهرداری قائمشهر، فرمانداری، شهرداری ارطه و سایر دستگاه ها اعلام آمادگی برای به اتمام رساندن این ورزشگاه جهت برگزاری مسابقات لیگ برتر اعلام همکاری نموده و پای کار بودند.

رئیس هیئت فوتبال شهرستان قائمشهر گفت: افزایش فضا و ظرفیت، مرمت جایگاه تماشاگران و رختکن بازیکنان، تعبیه امکانات و فضاهای جدید در حد تیم لیگ برتری از جمله اقداماتی است که در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا، ورزشگاه وطنی که استادیوم خانگی نساجی مازندران در لیگ هفدهم خواهد بود از مشکلات عدیده ای رنج می برد و به همین دلیل بلافاصله پس از اتمام لیگ یک و صعود قرمزپوشان نساجی مورد بازسازی قرار گرفت، ولی همچنان این ورزشگاه برای انجام بازی به بازسازی نیاز دارد و باید دید این ورزشگاه آماده اولین دیدار شاگردان نکونام، روز چهارم مردادماه برابر ذوب آهن خواهد بود یا خیر؟


 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.