پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

آب‌های زیرزمینی مازندران در حال کاهش است

0

مدیرعامل آبفای شهری مازندران گفت: مازندران جزو هشت استان خشک کشور است و میزان آب سفره های زیرزمینی استان روزبه روز در حال کاهش است.

ذبیح الله ذاکری در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به تعداد پروژه های اجرایی این شرکت در دهه فجر امسال اظهار کرد: در این دهه بالغ بر ۱۸ پروژه با اعتبار 27.3 میلیارد تومان برای جمعیت ۴۵ هزار نفر به بهره برداری می رسد.

وی با بیان اینکه مازندران جزو هشت استان خشک کشور است؛ افزود: میزان آب سفره‌های زیرزمینی استان روزبه روز در حال کاهش است.

مدیر عامل آبفای شهری مازندران تصریح کرد: در حال حاضر نسبت به دوره آبی سال گذشته  ۳۸ درصد کمبود بارندگی وجود دارد که البته بارندگی های اخیر بخشی از کمبود را جبران کرد.

ذاکری با تاکید بر صرفه جویی مردم در مصرف آب گفت: باید این آبی که در اختیار ما قرار دارد برای آیندگان نیز حفظ شود.

وی در ادامه در خصوص وضعیت فاضلاب استان گفت: میزان برخورداری مازندران از فاضلاب ۱۲ درصد بوده در حالی که میانگین کشور ۴۶ درصد است.

این مسئول، محدود بودن منابع مالی، گرانی زمین، بالا بودن سطح آب های سطحی و ریزشی بودن خاک را از جمله علل این عقب ماندگی ذکر کرد و گفت: عدم به روز بودن تجهیزات تصفیه خانه های استان به لحاظ بو و صدا نسبت به سایر استان ها از دیگر علل تاخیر در اجرا است.

ذاکری خاطر نشان کرد: در حال حاضر تصفیه خانه شهر ساری با اعتبار ۸۰ میلیارد تومان در حال اجرا است.

وی گفت: تا پایان سال ۹۶ کلنگ تصفیه خانه سه شهر بهشهر، نکا و گلوگاه با اعتبار ۲۴۰ میلیارد تومان به زمین زده می شود؛ همچنین در پنج شهر قائم شهر، محمودآباد، آمل، تنکابن و رامسر نیز تصفیه خانه هایی احداث خواهد شد.

مدیر عامل شرکت آبفای شهری تاکید کرد:  اعتبار ساخت تصفیه خانه برای چهار شهر نور، رویان، ایزد شهر، فریدونکنار نیز در قانون بودجه ۹۷ آمده است.

ذاکری در مورد وضعیت تصفیه خانه نوشهر و چالوس نیز گفت: با پیگیری نماینده مجلس و مجموعه آب و فاضلاب کشور مدل دوم فاضلاب این دو شهر تا سال آینده اجرا می شود.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.