پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

آبرسانی باتانکر در استانی با ۱۲۰۰ میلی متر بارندگی سالانه

0

به گزارش خبرنگار مهر، شمس الله شریعت نژاد عصر چهارشنبه در همایش شهرداران با عنوان اینکه وضع مازندران با دیگر مناطق مختلف کشور متفاوت است اظهار داشت: استانی که سالانه ۱۲۰۰ میلی متر بارندگی دارد اما بازشاهدیم که با تانکر در آن آبرسانی می شود.

شریعت نژاد افزود: همچنین یک لیتر از آب رودخانه ای که ۴۸۰ لیتر در ثانیه دارد ذخیره نکرده ایم و استفاده مطلوبی از منابع در استان نداریم.

وی با اظهار اینکه درآمد شهرداری های استان از دریا ناچیز است گفت: همچنین روستاهای حاشیه جنگل نیز نفع چندانی از جنگل نمی برند.

نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس آباد در بخشی از سخنانش به طرح تنفس جنگل اشاره و اضافه کرد: طرح تنفس جنگل اشتباه بزرگی است و در هیچ جای دنیا چنین طرحی وجود ندارد و این نشان می دهد ما وقتی راه حل مسئله ای را نمی دانیم اقدام به پاک کردن صورت مسئله می کنیم.

شریعت نژاد با اظهار اینکه جنگل منابع و سرمایه کشور محسوب می شود خواستار استفاده بهینه از منابع شد.

وی با بیان اینکه متاسفانه طرحی برای توسعه کمربندی ها در استان در گذشته وجود نداشت گفت: اعتبارات این بخش صرف کنارگذرها شد و باید برای توسعه کمربندی های برنامه ریزی کنیم.

عضو کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی با انتقاد از تاخیر در برگزاری جلسات کمیسیون ماده ۵ درباره معضل زباله در استان نیز، ساماندهی آن را مهم برشمرد و گفت: باید شرایط برای سرمایه گذاری بخش خصوصی را در این زمینه مهیا کنیم.

شریعت نژاد با بیان اینکه تکیه شهرداری ها به بودجه دولتی درست نیست گفت: باید منابع پایدار ایجاد شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.