پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۲۰ کاروان دانشگاهی مازندران به عتبات عالیات اعزام می شوند

0

حسن عشیری در گفتگو با خبرنگار مهر از برگزاری نشست شورای هماهنگی عمره و عتبات دانشگاهیان مازندران  با حضور حجت الاسلام سید محمد رضا فقیهی، رئیس ستاد عمره وعتبات دانشگاهیان کشور در مازندران خبردادو گفت: در این جلسه که با حضور مسولان حج و زیارت، بانک ملت، نظام وظیفه، گذرنامه و مدیران و روحانیون کاروان ها برگزار خواهد شد ، حاضرین در جلسه با مسائل مربوط به قبل، بعد و حین اعزام آشنا و به تبادل اطلاعات می پردازند.

وی اعزام به عتبات عالیات را یکی از برنامه های فرهنگی مناسب و تاثیرگذار در دانشگاه ها دانست و افزود: امروزه سفربه عتبات عالیات مطالبه دانشجویان و اساتید شده است و اگر زمان ثبت نام و اعزام کمی به تاخیر بیفتد با پیگیری آن ها مواجه می شویم.

مدیر اجرایی عمره و عتبات دانشگاهیان مازندران با بیان اینکه سالی دوبار اعزام به عتبات عالیات انجام می شود، ادامه داد: یک دوره در تابستان بعد از ماه مبارک رمضان و تا اواخر شهریور که دانشجویان و اساتید فرصت بیشتری دارند اعزام ها انجام می شود و دوره دوم نیز از بهمن ماه آغاز و تا اواسط اردیبهشت ماه ادامه دارد.

عشیری به فراخوان ثبت نام قبل از اعزام  دانشجویان و اساتید اشاره کرد و گفت: دانشجویان و اساتید می توانند به صورت انفرادی، متاهلی یا بافرزند ثبت نام کنند.

وی با بیان اینکه مدیران کاروان با سبقه دانشگاهی انتخاب شدند، افزود: بازدید از بیت حضرت امام خمینی(ره)، علامه امینی و کتابخانه اش،مرقد صافی صفای  یمانی در نجف، و همایش احلی من العسل و زیارت مزار حر در کربلا را از برنامه های فرهنگی در نظر گرفته شده در این سفر معنوی عنوان کرد.

مدیر اجرایی عمره و عتبات دانشگاهیان مازندران از اعزام ۸۰۰ نفر در قالب ۲۰ کاروان در بیستمین دوره  اعزام خبر داد و بیان کرد: اولین کاروان استان در تاریخ ۶ بهمن ماه اعزام و تا تاریخ ۸ اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت ،  در دوره گذشته اعزام هوایی دانشجویان و اساتید از دو فرودگاه تهران و مشهد اعزام می شد که با پیگیری های انجام شده توسط ستاد ،  سه فرودگاه ساری، شیراز و تبریز نیز افزوده شدند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.