پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۱۲ میلیارد تومان هزینه انتقال زباله ساری به چهاردانگه در سال گذشته!

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساری با اعلام اینکه سال گذشته شهرداری ساری ۱۲ میلیارد تومان هزینه انتقال زباله ساری به منطقه چهاردانگه پرداخت کرد، گفت: برای دریافت وصول مطالبات بابت پسماند تنها موفق به کسب دو تا دو نیم میلیارد تومان شدیم.

0

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از فارس، یاسر بهارفر روز گذشته در مراسم اهداء جوائز خوش حسابان فیش خدمات شهری در محل مدیریت پسماند شهرداری ساری اظهار کرد: برای ارائه خدمات به موقع در حوزه پسماند نیاز به همکاری و همراهی مردم داریم.

 

وی تصریح کرد: هزینه دریافت خدمات بابت پسماند توسط وزارت کشور به شهرداری‌ها ابلاغ شده و این دریافتی بر اساس فرمولی است که وزارت کشور ابلاغ کرد.

 

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساری با اعلام اینکه برای دریافت هزینه دریافت خدمات پسماند برای جلوگیری از فشار اقتصادی به مردم برنامه‌ریزی کردیم که در سه مرحله دریافت شود، گفت: در سال ۹۵ برای هر واحد مسکونی ۱۰۰ هزار تومان تصویب شد.

 

وی اضافه کرد: برای فرهنگ سازی و جلب مشارکت مردمی برای اجرای این طرح در سال اول با دریافت ۵۰ درصد از فرمول وزارت کشور اقدام به جذب مشارکت کردیم.

 

بهارفر یادآور شد: با اجرای این طرح برای هر خانواده چهار نفره در روز ۲۷۵ تومان برای جمع آوری و ساماندهی پسماند هزینه در نظر گرفته شده است.

 

وی با اعلام اینکه سال گذشته شهرداری ساری ۱۲ میلیارد تومان هزینه انتقال زباله ساری به منطقه چهاردانگه پرداخت کرد، گفت: برای دریافت وصول مطالبات بابت پسماند تنها موفق به کسب دو تا دو نیم میلیارد تومان شدیم.

 

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری ساری، خاطر نشان کرد: انتظار است که مردم در بحث مدیریت پسماند با شهرداری ساری همکاری مناسب‌تری داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه در ساری و استان‌های شمالی کشور میزان زباله تولیدی بالاتر از سرانه تعیین شده برای هر فرد است، گفت: به طور متوسط هر فرد در مازندران به ویژه در شهرهای مرکز روزی یک کیلو زباله تولید می‌‌کند.

 

بهارفر اضافه کرد: برای جلوگیری از آسیب به محیط زیست استان مازندران طرح کاهش سرانه تولید زباله که در سنوات قبل مطرح و اجرایی نشد را در دست بررسی داریم.

 

وی گفت: طرح مطالعاتی کاملی برای کاهش تولید زباله در شهرداری ساری و در بخش مدیریت پسماند انجام و  در دست بررسی است.

 

قابل ذکر است تا کنون نزدیک به ۱۱ سال است که زباله و پسماند شهر ساری هر روزه به مقدار چندین تن به منطقه گویچاله در بخش چهاردانگه منتقل می شود!

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.