پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

یوسفی: چندبرابر شدن هزینه ساخت نیروگاه زباله‌سوز ساری

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه نیوز، سالانه تقریبا بیش از 3 هزار تن زباله در ساری تولید و در منطقه پشتکوه منطقه چهاردانگه دپو می‌شود که موجب تغییر اقلیم، نفوذ شیرابه در آب‌های سطحی و از بین رفتن گونه‌های گیاهی و جانوری شده تا حدی که تاثیر آن را نمی‌توان روی محصولات منطقه انکار کرد.

تنها راه حل زباله مرکز مازندران نیروگاه زباله‌سوز است که از پیشرفت فیزیکی خوبی برخوردار نیست و برخی حتی اعتقاد دارند که این نیروگاه پاسخگوی حجم زباله تولیدی در شهرساری نخواهد بود.

از سویی دیگر مسائلی در ارتباط با معضلات زیست‌محیطی نیروگاه زباله‌سوز نیز مطرح شد که همه این مسائل مشکلاتی را برای مردم به وجود آورده است.

حمل زباله به منطقه منطقه پشتکوه ساری مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده و بر محرومیت این منطقه افزوده است و بیش از 11 سال است که در رنج و عذاب هستند ولی کسی پاسخگو نیست.

 درخواست مردم این است اگر نیروگاه زباله‌سوز جواب‌گوی مشکلات در این شهرستان نیست از هم‌اکنون تا دیر نشده چاره‌ای بیندیشند و پیگیر انتقال زباله از این مکان باشند تا در کوهستان بوی بد زباله به مشام نرسد چرا که مردم و مسافران با حضور در این مکان باید احساس خوشی را تجربه کنند نه اینکه فکر سفر و رفتن به این مسیر را از ذهن خود دور کنند.

عضو شورای شهر ساری در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: روز متوسط روزانه 300 تن زباله در ساری تولید می‌شود که بعد از جمع‌آوری، به منطقه پشتکوه منتقل می‌شود.

کوروش یوسفی با اشاره به اینکه 11 سال است که زباله مردم ساری به این مکان منتقل می‌شود و مردم در رنج هستند، اضافه کرد: زباله مشکلاتی از جمله بروز بیماری‌های واگیر و محیطی، بحث جاری شدن شیرابه و پساب در زمین‌های منطقه به دنبال داشته است.

وی با تاکید بر اینکه ساخت نیروگاه زباله‌سوز با اعتبار شهرداری‌ها مدیریت نمی‌شود و در حد ملی است، خاطرنشان کرد: از سال 92 اقدامات ساخت این نیروگاه آغاز شده و تثبیت بستر انجام شد و برخی از تجهیزات خریداری شده است.

این عضو شورای شهر تصریح کرد: نوسانات دلار مشکلاتی را در ساخت این نیروگاه ایجاد کرده و هزینه‌ها چند برابر شده است.

یوسفی در پایان گفت: با تمام تلاش پیگیر هستیم که هرچه سریع‌تر این نیروگاه 450 تنی وارد مدار شود و مردم منطقه پشتکوه از مشکلات انتقال زباله رهایی یابند.

این سوژه در سامانه فارس من با عنوان «طبیعت کوهستانی ساری غرق در زباله» ثبت شده و خبرنگار خبرگزاری فارس مازندران این موضوع را پیگیری کرده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.