پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

کاهش قاچاق چوب و قطع درختان با اجرای طرح توقف بهره‎برداری از جنگل‌های شمال

1

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از بلاغ، محسن موسوی با اشاره به چارچوب مقررات و ضوابط در واگذاری اراضی ملی و دولتی و وجود نداشتن محدودیت در این زمینه، اظهار کرد: در مورد واگذاری زمین به شهرداری آمل محدودیتی نداریم.

وی با بیان اینکه برای عموم سرمایه گذاری‌ها منابع طبیعی زمین واگذار می‌کند، گفت: نوع و زمینه سرمایه‌گذاری  شخص سرمایه‌گذار برای منابع طبیعی دارای اهمیت است و بررسی می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران با بیان اینکه بسیاری از تخلفات در مورد مرز مشترک بین منابع طبیعی و اراضی مستثنیات مردمی است که عرصه‌های منابع ملی مورد تجاوز قرار می‌گیرد، افزود: حداقل 4 هزار کیلومتر در حوزه اداره کل منابع طبیعی مازندران مرز مشترکی بین مستثنیات مردمی وجود دارد که در پی آن شاهد برخی تعرض‌ها هستیم که در چارچوب مقررات با آنها برخورد می‌شود.

موسوی با اشاره به اینکه قاچاق چوب از دیرباز بوده، هست و خواهد بود، تاکید کرد: منابع طبیعی از تمام ظرفیت خود برای کاهش میزان قاچاق چوب در مازندران استفاده می‌کند.

این مسئول با بیان اینکه اجرای طرح توقف بهره‌برداری از جنگل‌های مازندران و اجرای تنفس از عوامل کاهش قاچاق و قطع جنگل‌ها شد، تصریح کرد: آتش‌سوزی‌هایی که تابستان امسال در مازندران رخ داد گسترده نبود.

وی با اشاره به اینکه آتش سوزی‌های مازندران در سطوح پایین رخ داد، گفت: با توجه به وضعیت فعلی اقلیمی مازندران، تشدید آتش‌سوزی در استان را متصور هستیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران در پایان با بیان اینکه کمبود امکانات و نیروی انسانی غیرقابل انکار است، گفت: در نیروی انسانی و امکانات برای اطفای حریق دچار محدودیت‌های بسیاری هستیم.

 

1 نظر
  1. شهروندچهاردانگه ای می گوید

    با سلام .آقای موسوی با اجرایی طرح تنفس جنگل ها قاچاق چوب بیشتر هم شده .قبلا پرسنل های اداره نکا چوب وصنایع چوب کاغذ مازندران داخل جنگل بودند بهره برداری میکردند امن بود ولی الان دیگه خوشبحال قاچاق چیان چوب شد.آقای موسوی یا خوابی یا خودتو زدی به خواب .یاعلی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.