پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

کارگاه تولید مصنوعات بتنی شرق مازندران بومی‌سازی شد

0

حسین طبری سورکی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در میاندورود با تبریک ایام هفته خبرنگار و اصحاب رسانه، اظهار داشت: خبرنگاران نقش مهمی در آگاهی بخشی جامعه دارند که باید از فعالان این عرصه جهت تنویر افکار عمومی حمایت کرد.

وی افزود: امروزه نقش خبرنگاران در کمک به تصمیم گیری‌های مدیریتی و استراتژیک یک سازمان نقشی قابل توجه بوده و اکنون در عصر ارتباطات به عنوان یک مفهوم و فعالیت، ارتباطی مستقیم با محیط‌هایی دارد که در آنها افکار عمومی بر فعالیت فعالان اجتماعی تاثیر گذار است و مسئولیت اجتماعی در عرصه خبر و اطلاع رسانی از ارکان اصلی آن است.

طبری با اشاره به فعالیت شهرداری سورک، افزود: شهرداری یک نهاد عمومی غیردولتی است که خوشبختانه بدهی‌های مالی در این نهاد کنترل شده است.

وی تصریح کرد: سورک به دلیل نداشتن کمربندی، سالانه شاهد 20 میلیون تردد بوده که این یک ظرفیت جهت جذب سرمایه و رشد اقتصادی باید استفاده شود.

شهردار سورک گفت: شهرداری‌هایی که نتوانند درآمد کسب کند باید تعطیل شوند که متاسفانه امروزه حتی زباله برای شهرداری‌ها بحران شده است و همچنین در جهت برندسازی محصولات شهری تنها شهرداری متولی نیست و باید دیگر نهادها تعامل بیشتری داشته باشند.

طبری گفت: در حوزه تعریض برخی شهرداری‌ها اقدام به صدور پروانه و هزینه ساخت و ساز می‌کنند که این امر یک نگاه کوتاه مدت و گذراست اما شهرداری سورک پولی بابت خرید زمین نمی‌دهد و در زمینه پروانه در حد عرف رعایت کرده و طبق توافقات انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: از جمله عوامل مهمی که روند تحولات اجتماعی را سرعت می‌بخشد و فضا را برای استیفای حقوق فردی و اجتماعی افراد فراهم و در نتیجه زمینه را برای دست‌یابی به عدالت اجتماعی میسر می‌کند، پاسخ‌گویی دولت و پرسش‌گری ملت نسبت به خواسته‌های مشروع آنان است.

شهردار سورک ادامه داد: شهرداری سورک با علم به این اهمیت و به دنبال ابلاغیه‌های مسئولان بر اساس اصول حرفه ای کاری و تنویر افکار عمومی، همواره سعی در تعامل سازنده و متقابل با مسئولان حوزه نظارت و نیز رسانه‌ها داشته است و در این باره گزارش کاملی از فعالیت‌ها و دستاوردها و نیازهای خود را تهیه و به مسئولان این بخش و رسانه‌ها ارائه کرد.

وی از نهادهای نظارتی و رسانه‌ها خواست، عملکرد این نهاد را زیر ذره بین خود ببرند و انتقادها را مطرح کنند تا مسیر توسعه این شهر هموارتر شود.

طبری در نامه ای به دادستانی خواستار رسیدگی شفاف قانونی به پرونده ها و عملکرد شهرداری در دوره مسئولیت خود شد و از رسانه ها خواست نتایج این ارزیابی ها را برای افکار عمومی منتشر کنند.

طبری گفت: سورک همچنان در مسیر توسعه است که باید بدانیم شناخت فنون مدیریتی، راهگشای شرایط سخت خواهد بود و در گام نخست، طرح زیباسازی بلوار امام رضا (ع) این شهر با نصب چراغ‌های ریسه ای رنگی ال ای دی و المان‌ها اجرا شد.

وی بیان کرد: پاکسازی حواشی خیابان‌ها و معابر از نخاله‌ها و زباله اجرا و معابر و خیابانهایی که از آسفالت نامناسب برخوردار بودند لکه گیری و خیابان و کوچه‌هایی که زیرسازی مناسبی نداشتند، مرمت و بهسازی شد.

وی ادامه داد: از مهمترین طرحهای ضروری برای رفاه شهروندان نیز ادامه بلوار آزادگان شهر سورک تا است که در این زمینه، نقشه ساخت میدان در تقاطع بلوار آزادگان و بلوار شهید بهشتی و ادامه بلوار آزادگان تا پل نکاچوب تهیه شد و اجرای آن به زودی آغاز می‌شود.

به گفته شهردار سورک، ساخت گلخانه شهرداری، کارگاه تولید مصنوعات بتنی اعم از بلوک، جدول و انواع سنگ فرش با هدف درآمد پایدار برای مجموعه شهرداری برخی از طرح‌های اجر شده در چندماه ماه اخیر این شهر بود.

 /م

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.