پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

پیش بینی بارش برف در ارتفاعات مازندران/باغداران نگران نباشند

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، مدیرکل هواشناسی استان مازندران گفت: سامانه بارشی که وارد مازندران شده از لحاظ کاهش دما و سرمازدگی به مراتب ضعیف تر از سامانه سرد بارشی دوشنبه هفته قبل است و نگرانی از بابت سرمازدگی مجدد برای کشاورزان و باغداران استان وجود ندارد.

سید محمد رضا رضوی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: بر اساس نقشه ها و خروجی مدل های هواشناسی از صبح دوشنبه تا صبح سه شنبه چهارم اردیبهشت  شاهد بارش پراکنده هستیم که البته وقوع بارش در غرب استان بویژه ارتفاعات غربی استان مساعدتر است.

وی گفت: امروز دوشنبه سوم اردیبهشت، ابتدا در مناطق غربی و سپس بتدریج در مناطق مرکزی و شرقی استان با تقویت سامانه بارشی شاهد تشدید بارندگی ( رگبار باران ) ، رعدوبرق و  وزش بادنسبتا شدید خواهیم بود که البته بارش در مناطق مرتفع ( مناطق با ارتفاع بیش از دو هزار متر ) به صورت برف خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان مازندران تاکید کرد: با توجه به وقوع بارش های رگباری آبگرفتگی معابر ، سیلابی شدن مسیل ها،بالاآمدن حجم آب رودخانه ها مورد انتظار است.

رضوی گفت: در محورهای کوهستانی بدلیل بارش برف و پدیده مه کاهش دید، لغزندگی و  احتمال اختلال در تردد پیش‏ بینی می شود.

وی افزود: سامانه بارشی از لحاظ کاهش دما و سرمازدگی به مراتب ضعیف تر از سامانه سرد بارشی دوشنبه هفته قبل است و نگرانی از بابت سرمازدگی مجدد برای کشاورزان و باغداران استان وجود ندارد.

مدیرکل هواشناسی مازندران با بیان اینکه  امروز در مناطق مرتفع زیر دو هزار متر ، بارش برف نداریم خاطرنشان کرد: از فردا تا روز جمعه آسمان استان صاف تا نیمه ابری با افزایش نسبی دما همراه است و از شنبه با ورود سامانه بارشی جدید به کشور انتظار می رود این سامانه وارد مازندران نیز شود.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.