پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

پیشنهادی که به زائران اربعین برای جبران نوسان ریال می‌شود

0

مدیرکل حج و زیارت استان مازندران گفت: با توجه به اینکه نوسان ریال در شرایط حاضر زیاد است، زائران می‌توانند با تهیه دینار هزینه‌های جانبی خود را رفع کنند.

حبیب الله ساداتی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه نرخ دولتی در بخش زیارت اربعین در خصوص ارز لحاظ شده تصریح کرد: افراد هزینه سفر به عتبات عالیات که به ازای هر نفر  معادل ارزش ۴۱ دلار است را به ریال ایرانی به سازمان حج و زیارت پرداخت کرده و سازمان با تبدیل به دلار با کشور عراق تسویه حساب می‌کند.

وی در مورد وضعیت تعداد کاروان‌های پیاده‌روی زائرین اربعین در استان مازندران اظهار کرد: تا این لحظه 42 هزار و 333 زائر مازندرانی برای پیاده روی اربعین در سامانه ثبت نام کرده‌اند. از این تعداد 40 هزار ویزا صادر شده است؛ پیاده روی اربعین از ۴ مهرماه ۹۷ آغاز شده است اما تا زمانی که گذرنامه صادر شود حتی در دو روز قبل از اربعین هم  امکان مشرف شدن برای افراد وجود دارد.

مدیرکل حج و زیارت استان مازندران در مورد تعداد موکب های این استان در پیاده روی اربعین گفت: تعداد ۱۰ موکب در مسیر  برقرار شده است که آماده خدمت رسانی به زائران هستند.

ساداتی در بحث نظارت بهداشتی بر وضعیت زائران خاطرنشان کرد: زائران در طول سفر، ۲۰ کیلومتر قبل و پس از مرز تحت پوشش بیمه و خدمات درمانی هستند، همچنین علوم پزشکی و هلال احمر در مواکب، داخل شهر کربلا و در مسیر پیاده روی آماده ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران خواهند بود.

وی با بیان اینکه سازمان حج و زیارت تنها صدور ویزای زائران را به عهده دارد و سایر مباحث بر عهده ستاد بازسازی عتبات عالیات و سایر کمیته‌های اربعین است، تصریح کرد: حمل و نقل هوایی و زمینی به عهده خود زائران بوده و باید برای خود بلیط تهیه کنند، در این راستا  گمرکات نیز برای آن‌ها تسهیلاتی در نظر گرفته‌اند.

مدیرکل حج و زیارت استان مازندران افزود: زائرانی که با اتومبیل‌های شخصی خود به عراق مشرف می‌شوند باید مجوزهای لازم را از گمرک دریافت کنند.

ساداتی در توصیه به زائرین تأکید کرد: افراد در نگهداری گذرنامه خود کوشا بوده و قبل از عزیمت ویزای خود را چک کنند تا مشکلی نداشته باشد؛ همچنین از به همراه بردن گوشی همراه گران قیمت و زیور آلات پرهیز کرده و بر روی کوله پشتی و  چمدان قابل حمل خود مشخصات شخصی خود را درج و بهداشت عمومی را نیز رعایت کنند. همچنین به همراه داشتن لباس گرم نیز با توجه به سرد شدن هوا برای زائران ضروری است.
 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.