پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

وزیر ارشاد در ساری: رسانه‌ها نسبت به تقویت نهاد مدنی خانه مطبوعات اهتمام ورزند

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، سید عباس صالحی پیش از ظهر امروز در اجلاسیه سراسری خانه‌های مطبوعات و رسانه‌های کشور با اشاره به اینکه مسیری که تلویزیون، شبکه‌های ماهواره و اینترنت در مصرف رسانه‌ای دارند رو به افزایش است  اظهار داشت: فضای مصرف رسانه‌ای تهران 58.6 درصد روزنامه و مجله مطالعه نمی‌کنند و مابقی روزنامه و مجله می‌خوانند.

وی افزود: در تهران مردان بیشتر از زنان به مطالعه می‌پردازند و جامعه زنان در مصرف رسانه‌ای مطبوعات کمتر از آقایان است.

وزیر ارشاد با اشاره به اینکه 70 درصد مخاطبان 17 تا 29 سال در تهران مطبوعات و رسانه را مطالعه نمی‌کنند تصریح کرد: قالب مصرف رسانه‌ای کشور مربوط به کلانشهر تهران بوده که چندان مطلوب نیست.

صالحی با بیان اینکه 70 درصد جمعیت 18 تا 29 سال از مطالعه روزنامه خودداری می‌کنند، افزود: اکنون دارای گسست بین نسلی در مطالعه روزنامه روبه‌رو شدیم.

وی با اعلام اینکه 33 درصد آحاد جامعه تهران موافق توقف چاپ کاغذی مطبوعات بودند افزود: بیش از 50 درصد جامعه آماری در تهران مخالف توقف چاپ نشریات هستند.

وزیر ارشاد با بیان اینکه بخش قابل توجهی از اوقات فراغت خانواده‌ها مصروف به مطالعه روزنامه می‌شود گفت: رسانه‌های مجازی به دلیل تولید انبوه اطلاعات در معرض فروپاشی و خطرات بالا هستند و در حوزه مرجعیت اجتماعی همواره نقطه‌های توقف وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه مزیت اصلی رسانه‌های کلاسیک باید اعتماد آفرینی باشد، افزود: رسانه‌های کلاسیک با تحلیل‌های برتر مزیت‌های خود را تقویت کنند.

صالحی با بیان اینکه رسانه‌های کلاسیک قدرت دارند که به سوژه‌های جذاب فکر کنند و به آن عمق بخشند، تصریح کرد: خانه‌های مطبوعات باید فرصتی برای تقویت تحلیل گزاری برای رسانه‌های کلاسیک مبدل شود.

وی با اشاره به اینکه رسانه کلاسیک با مزیت‌هایی که دارد باید حفاظت شود و نهاد مدنی فراگیر باید به آن بیاندیشد تا در جامعه امیدآفرین باشد، افزود: همه اهالی رسانه برای ماندگاری باید نسبت به تقویت نهاد مدنی خانه مطبوعات اقدام کنند.

وزیر ارشاد با بیان اینکه صیانت از رسانه‌های کلاسیک نگاه ژرف‌گرایانه‌ای به مطبوعات و رسانه‌ها دارد تصریح کرد: خانه‌های مطبوعات باید نسبت به یکپارچه‌سازی فضای نظام وظایف حوزه مطبوعات باید تقویت شود.

صالحی با اشاره به اینکه حلقه وصل خانه‌های مطبوعات با دستگاه‌های اجرای در کشور تقویت شود گفت: ارتباطات خوبی بین استانداران و مسئولان خانه مطبوعات استان‌ها باید برقرار شود.

وی با بیان اینکه قانون جامع مطبوعات مراحل تکمیلی خود را در دولت گذرانده و در حال ارائه به مجلس است، افزود: دبیرخانه دسترسی آزاد به اطلاعات در وزارت ارشاد فعال است و این نظام از قوت‌ها و نکاتی بوده که در این دولت به شدت دنبال می‌شود.

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.