پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

هنوز از ظرفیت‌های صادراتی بنادر استان مازندران استفاده نشده است

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، عبدالله رضییان صبح امروز در همایش بین‌المللی توسعه صادرات از طریق دریای خزر اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین ضعف‌های امروز استان‌های شمالی موضوع صادرات بوده و اگر بخواهیم از بن بست اقتصادی در کشور خارج شویم و صنعت و کشاورزی ما رونق پیدا کند باید توسعه صادرات را در برنامه داشته باشیم.

وی افزود: دشمنان به تحریم‌ها روی آوردند تا ایران را از حیث اقتصادی شکست دهند. در حوزه صادرات دریای خزر ظرفیت خوبی در کشورهای حاشیه دریای خزر داریم و از این ظرفیت به خوبی استفاده نشده است.

رئیس مجمع نمایندگان مازندران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه زیرساخت‌های مناسبی را وزارت راه و سازمان بنادر در بندر امیرآباد، نوشهر و فریدونکنار ایجاد کردند، تصریح کرد: متاسفانه ضعف‌های زیادی در حوزه صادرات و استفاده از ظرفیت این بنادر نداریم و مشکل جدی اشتغال در مازندران عدم استفاده بهینه از این ظرفیت‌ها نیز بوده است.

وی با بیان اینکه برای برندسازی محصولات تولیدی استان در راستای صادرات باید استفاده کنیم، افزود: متاسفانه ضعف جدی محصولات در استان‌های شمالی عدم استفاده از برندسازی محصولات کشاورزی و باغی بوده و نتوانستیم از ظرفیت تولیدات خود برای صادرات بهینه استفاده کنیم.

رضییان با اعلام اینکه بروکراسی اداری بین بخش خصوصی و دولتی برای توسعه صادرات بسیار زیاد است، گفت: وزارت اقتصاد و دارایی باید در فعال کردن رایزنان اقتصادی و تقویت ارتباط و حمایت بخش خصوصی در کشورهای حوزه دریای خزر بهره‌گیری کنند.

نماینده مردم قائم‌شهر، جویبار، سوادکوه، سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سازمان بنادر در حوزه توسعه زیرساخت‌ها گام‌های اساسی برداشته ولی در حوزه توسعه زیرساخت‌های راه اقدام مطلوب نبوده است، گفت: امیدواریم این همایش خروجی خوبی برای توسعه صادرات کل کشور داشته باشد و بندر امیرآباد بندر ملی بوده و امیدواریم در تقویت بنادر استان برای امر صادرات استفاده کنیم.

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.