پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

همه شانس های استانداری مازندران /بیست و دومین استاندار مازندران چه کسی خواهد بود؟

0

پایگاه خبری چهاردانگه: این روزها  با استقرار دولت دوازدهم و چینش کابینه بازار گمانه زنی ها برای جابجایی استانداران و تغییرات احتمالی داغ است  به حدی که  این موضوع با اظهار نظر  اخیر وزیر کشور  در خصوص جابجایی استانداران و فرمانداران  تاپایان شهریور ماه جاری  شدت بیشتری به خود گرفته است .

هر چند رحمانی فضلی در سخنان اخیر خود  بررسی  و ارزیابی استانداران را بر اساس گزارش  حوزه های سیاسی ، امنیتی ،اقتصادی و مواد مخدر وزارت کشور خواند اما تاکید کرد  استانداران انتخاب شده باید برنامه های دولت و رئیس جمهور را قبول داشته و تجربه لازم  در اداره استان را داشته باشند.

رحمانی فضلی حتی به این مساله نیز اشاره کرد  که استاندار از هر گرایش سیاسی که باشد باید رویکردی  اعتدالی داشته باشد.

این صحبت های وزیر کشور چشم ها را روی گزینه های احتمالی استانداری مازندران می چرخاند.گزینه هایی که هر یک جایگاه ویژه ای برای بحث وبررسی دارند.

ربیع فلاح جلودار که اهل بابل است بیست و یکمین استاندار مازندران  است که توانسته تمام  طول مدت دولت یازدهم را  در ساختمان سفید استانداری طی کند.

رفتار یک بام و دو هوای او موجب شده بود  که بسیاری از اصلاح طلبان نگاهی انتقادی به عملکرد وی داشته باشند و او را در حدو اندازه  استانداری مازندران ندانند. با تمام این اوصاف اما وی توانست تمام دوران دولت یازدهم را در سمت استانداری مازندران باقی بماند  و شاید بتوان گفت  ربیع فلاح از خوش شانس ترین استانداران مازندران است زیرا توجه دولت یازدهم به سیاست های خارجی و کمتر درگیر شدن  به جابجایی ها و تغییرات مدیریتی  در داخل کشور  یکی ازعوامل ماندگار بودن ربیع فلاح  و ادامه سکانداری وی بر استانداری مازندران بوده است.

 اینک که رایزنی ها برای استانداری مازندران به اوج خود رسیده و گزینه های مختلفی  مطرح می شود ما نیز به برخی از نامهایی که این روزها بیشتر به گوش می خورند اشاره می کنیم.

* محسن نریمان

وی رئیس ستاد انتخاباتی روحانی در مازندران بوده است .نریمان سابقا نمایندگی مردم بابل در مجلس شورای اسلامی رابر عهده داشت و در دولت یازدهم در سمت معاون وزیر راه و شهر سازی ومدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید به فعالیت مشغول بود

در روزهای اخیر  برخی خبرها  از پیشنهاد  وزارت کشور به محسن نریمان  برای استانداری مازندران خبر داده است هر چند اینکه  رئیس ستاد روحانی در انتخابات سمت استانداری را به دست آورد همانطور که برای ربیع فلاح اتفاق افتاده است دور از ذهن نیست .اما گویا نریمان این پیشنهاد را نپذیرفته  و علاقمندی نشان نداده است

جعفر رحمان زاده *

رحمان زاده استانداری زنجان  را در سابقه خود دارد وی همچنین  7ماه سرپرستی استانداری مازندران را در دولت اصلاحات  برعهده داشت.  نام وی پیش از این نیز در دولت یازدهم به عنوان گزینه های استانداری مازندران مطرح بود که ربیع فلاح این بخت را بدست آورد .برخی وی را اصلاح طلبی  معتدل می خوانند که همواره از مواضع افراطی پرهیز کرده است

*مهدی عبوری

نامی که این روزها بسیار  در فضای سیاسی مرکز استان شنیده می شود . کارآمدی و توانمندی وی در  اجرای ایده های خلاقانه در فضای شهری و نوع خاص شهرداری وی از عبوری شخصیتی کاریزماتیک ساخته است که مورد قبول بسیاری در مرکز استان است. عبوری ؛ معاون اداري مالي صدا و سيماي مازندران را در سابقه کاری خود دارد وی  برادر شهیدان عبوری است و در دوران فعالیت شهرداری خود توانست با  نشان دادن قابلیت هایی همچون هوشمندی ،تخصص و تدین خود سیاسیون زیادی را با خود همراه سازد .

*داود کشاورزیان

کشاورزیان  سابقا استاندار  مازندران بود و هم اکنون نیز معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور است.

*محمدرضا صالحی

نام صالحی در بین گزینه های استانداری گلستان نیز به چشم می خورد  هر چند گلستانی ها معتقدند  که شانس وی برای استانداری مازندران بدلیل وجود گزینه های بومی زیاد نیست .صالحی در گذشته سرپرستی استانداری مازندران و بوشهر را برعهده داشته است  و به عنوان مشاور نهاد ریاست جمهوری مشغول به فعالیت بود .وی  همچنین معاونت سیاسی استانداری مازندران را نیز برعهده داشت و زمانی نیز فرماندار گرگان بود .صالحی هم اکنون استاندار  خراسان شمالی است .و در چند ماه اخیر رفت و آمد های زیادی  را به گلستان داشته است.

در میان گزینه های مطرح شده  نام های دیگری هم به چشم می خورد  که از جمله آن می توان به علیرضا یونسی معاون کنونی  سیاسی امنیتی استانداری مازندران نیز اشاره کرد.

هر چند هیچ یک از گزینه های مطرح شده قطعیت نیافته اما  بررسی های صورت گرفته نشان  داده است که  نظر مجمع نمایندگان مازندران و نماینده ولی فقیه در استان نسبت به تمامی گزینه های مطرح شده محترم شمرده می شود .

استانداری مازندران یکی از حساس ترین  سمت های سیاسی در شمال کشور است سمتی که می تواند طلوع یاغروب سیاست اعتدال را در مازندران به دنبال داشته باشد . باید منتظر ماندو دید خورشید اقبال بر شانه های چه کسی بوسه می زند و بیست و دومین استاندار مازندران چه کسی خواهد بود؟

منبع: وارش نیوز

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.