پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

هدف از برگزاری یادواره شهدا بازخوانی آرمان های خالصانه آنها است

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه به نقل از روزنامه صلابت رییس ستاد چهاردهمین یادواره شهدای بخش چهاردانگه در یادداشتی که در ویژه نامه چهاردهمین یادواره شهدای چهاردانگه منتشر شده به ارواح پاک انبیاء، ائمه معصومین، امام راحل (ره) شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس به ویژه 210 شهید بخش چهاردانگه و شهدای مدافعان حرم درود فرستاد.
در بخشی از این یادداشت که به قلم حجت الاسلام والمسلمین سید مرتضی موسوی منتشر شده آمده است: همانطوری که پروردگار متعال ارزش های زیادی را برای شهداء قائل شده است ما هم باید برای شهدا ارزش زیادی قائل شویم. قدردانی از کسانی که از عزت و شرف و امنیت و مکتب اسلام دفاع کردندوظیفه همه ماست.
ما هر چه داریم به برکت خون شهداست. همانطوری که مقام معظم رهبری فرمودند: یاد شهدا باید همیشه در فضای جامعه زنده بماند. یا امام (ره) فرمودند: این شهادت‌ها پیروزی اسلام را بیمه و دشمن را رسوا کرده است لذا اکنون اسلام به این شهیدان و شهید‌پروران افتخار می‌کند.
معاون اجتماعی دادگستری مازندران ادامه می‌دهد: ما بر این باوریم که برگزاری مراسم یادواره شهدا تنها هزینه کردن نیست بلکه سرمایه‌گذاری است. باید شهدا را به نسل‌های آینده معرفی نماییم . این مراسم باید به گونه ای برگزار شود که لایق مقام والای شهید باشد. وظیفه همه ما مسئولین و مردم است که یاد شهدا را زنده نگه داشته باشیم. یکی از اهداف برگزاری یادواره بازخوانی آرمان های شهداست که به‌صورت خالصانه تلاش کردند. از ویژگی های بارز شهدا کار برای خدا بود هدف آن ها دفاع از ولایت و دفاع از خاک کشور بود.
وی ادامه می دهد: اگر یاد شهدا تکرار نشود بسیاری از ارزش ها فراموش می شود . شهدا مظهر ایثار، مقاومت و از خود گذشتگی هستند که به تمام مواهب مادی و دنیوی پشت کردند.بی شک از اهداف برگزاری یادواره شهدا زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و حفظ ارزش های اسلامی، آشنایی نسل جدید با آرمان های شهداست.
دشمن امروز از راه های مختلف با هزینه های زیاد سعی دارد تا هویت دینی و فرهنگی مردم خصوصاً جوانان را کم رنگ نماید. ما باید با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دشمن را در جنگ نرم با شکست روبرو سازیم چراکه دشمن در جنگ نرم به‌دنبال تضعیف روحیه مردم است. یاد شهدا از نفوذ دشمن بر فرهنگ کشور جلوگیری می نماید.
موسوی یکی از اهداف برگزاری یادواره شهدا را بازخوانی وصیت شهدا عنوان کرد و افزود:بازخوانی این وصیت نامه‌ها موجب پایبندی بیشتر مردم به ارزش های انقلاب و افزایش بصیرت و پیروی از ولایت فقیه است همانطور که می بینیم در اکثر وصیتنامه ها این اصل مهم به چشم می خورد و شهدا ما را به این موضوع مهم سفارش نمودند.
چنانچه مردم ولایت مدار و شهید پرور ما با فرهنگ شهدا نزدیک باشند فرهنگ شهادت طلبی و بسیجی با تحریم و تهدید از بین نخواهد رفت.
حجت الاسلام موسوی اهداف مهم یادواره را پیمودن راه شهدا دانست و ادامه داد: ستاد یادواره شهدا با حضور عده‌ای از رزمندگان و خدمت‌گزاران به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران این افتخار را دارد که خدمتگزار و خادم شهدا باشند و در راه اهداف شهدا و به‌خصوص فرهنگ ایثار و شهادت به نسل‌های آینده برنامه های زیادی را اجرا و در دستور کار قرار دهد.
وی در ادامه این یادداشت به اقدامات صورت گرفته توسط ستاد اشاره می کند و می گوید: دیدار با خانواده‌های معظم‌شهدا، برگزاری برنامه‌های فرهنگی – ورزشی، راه‌اندازی پایگاه اطلاع رسانی به نشانی: www. yadvareh-kholerd.ir به‌نام ستاد یادواره شهدای بخش چهاردانگه و نشر جزوات از جمله اقدامات ستاد یادواره شهدای چهاردانگه ساری می‌باشد. ستاد همچنین در نظر دارد در آینده نزدیک نسبت به راه اندازی سایت شهدا اقدام نماید. انشاالله در این راه از تمام ظرفیت مردم چهاردانگه استفاده خواهد شد.
وی همچنین از بازگشایی دفتر ستاد در مجتمع و حسینیه علی بن موسی الرضا چهاردانگه ای‌هاو برگزاری جلسات مستمر دینی و مذهبی در سه شنبه هر هفته و قرائت دعای توسل خبر داد و گفت: از جمله بر نامه های مهم ستاد، برگزاری کلاس های سبک زندگی اسلامی، بصیرت انقلابی شناسایی نخبگان، تقدیر از نخبگان بخش چهاردانگه و ارائه خدمات به مردم می باشد. تلاش داریم در شش ماهه دوم سال 1396 این برنامه هار ا به شکل منسجم تری دنبال کنیم.
وی همچنین از تنظیم و جمع آوری آثار و وصیت نامه‌های شهدا خبر دادو افزود: تلاش دوستان بر این است تا در یادواره سال1397 از این آثار رونمایی شود. جمع‌آوری آثار رزمندگان و جانبازان از قبیل دست نوشته‌ها، نامه‌ها، عکس و خاطرات از سال های قبل آغاز شده است.

حجت الاسلام موسوی در خاتمه از همه مردم بخش چهاردانگه خانواده‌های معظم شهدا ، رزمندگان، مسئولین ادارات و سازمان ها که ما را در برگزاری یادواره یاری نمودند تقدیر و تشکر کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.