پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

نماز عید فطر در شهرهای استان مازندران برپا شد

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، مردم روزه دار و محب امیرمومنان (ع) پس از یک ماه روزه داری و شب زنده داری با حضور در مصلاها و امامزادگان استان، نتیجه یک ماه بندگی و عبادت خود را در نماز فطر از باریتعالی عیدی گرفتند.

برپایی نماز عید سعید فطر که در نخستین روز ماه شوال و پس از یک ماه روزه داری صورت می‌گیرد بخشی از اعمال روزه داری بوده که ثواب بسیار فراوانی برای آن ترسیم شده است.

مردم مازندران از ساعات اولیه صبح امروز با حضور در مصلاها و امامزادگان سراسر مازندران بار دیگر با نوای اللهم اهل الکبیریا و العظمه و اهل الجود و الجبروت از باریتعالی آرزوی سالی توام با بهرورزی، سلامتی و خوشبختی را برای خود و خانواده خواستار شدند.

نماز عبادی و سیاسی عید فطر امسال در 58 تریبون مصلاهای جمعه مازندران برگزار و در ساری مرکز مازندران، آیت الله نورالله طبرسی نماینده ولی فقیه در مازندران نیز اقامه گر این آئین عبادی بوده است.

آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران و امام جمعه ساری در خطبه‌های نماز عید فطر با تبریک این مناسبت اسلامی و مقدس، اظهار داشت: انسان مومن باید در این روز با خداوند متعال هم عهد شده تا یکسال دیگر از بدی‌ها و زنگارها دوری کند تا همچنان فضای سالم و زلالی که در وی در ماه رمضان ایجاد شده پایدار باقی بماند.

وی با بیان اینکه انسان‌های مومن و با تقوا همیشه به یاد خدا بوده و دچار سستی و لغزش نمی‌شوند، افزود: حضور مردم در بزنگاههای تاریخی و سیاسی پس از انقلاب سبب شد که ملت ایران جشن 40 سالگی رویش خود را در اواخر سال 97 جشن بگیرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تقدیر از حضور پرشور و حماسی ملت در راهپیمایی روز قدس امسال، تصریح کرد: اوج اقتدار، حمیت و شور و شعور ملت ایران در این روز بزرگ متجلی شد و روزی فرا خواهید رسید که آمریکا و اسرائیل خائن به زباله‌دان تاریخ سپرده خواهند شد.

وی با اشاره به خصوصیت مردمی، انقلابی و عقیدتی بودن نظام اسلامی ایران، افزود: دشمن با توطئه‌ها و ترفندهای گوناگون دنبال ایجاد خدشه در افکار جوانان ایرانی بوده که تاکنون موفق نبوده است.

طبرسی با تاکید بر ارتقا توان هسته ای و فناوری علمی دانشمندان ایرانی، گفت: تبعیت از ولایت فقیه رمز ماندگاری و ثبات ملت ایران در نظام اسلامی خواهد بود.

 / ت

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.