پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

نظام شهری بیمار سبب خالی از سکنه شدن شهرهای کوچک شده است

0

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه نیوز، مهدی جمالی نژاد صبح یکشنبه در همایش مدیریت شهری و روستایی که در آمفی تئاتر هتل رامسر برگزار شد گفت: استان مازندران دارای رتبه نخست گردشگر پذیری و ماندگاری مسافر در کشور است و تمامی شهرها و روستاهای استان مازندران با تمامی ظرفیت ها می تواند شاهد توسعه پذیری باشد.

وی با بیان اینکه متاسفانه در چهل سال اخیر حوزه عمرانی مظلوم واقع شده است گفت: در چهل سال ۳۸ هزار دهیار داشتیم و تاسیس ۸۰۰ شهرداری پس از انقلاب و همچنین توسعه روستاها بی نظیر بوده است.

جمالی نژاد تصریح کرد: با نگاه جدی به روستاها ۹۹ درصد دارای برق، ۹۸ درصد دارای تلفن، ۷۵ درصد دارای گاز، ۷۴ درصد دارای آب سالم هستند و برخورداری ۲۵ هزار روستا از شبکه اینترنت و توزیع ۱۹ هزار میلیارد تومان اعتبار متمرکز بین دهیاریهای کشور که ۸۲ درصد در دولت دهم و یازدهم رخ داد از اقدامات بزرگ بوده است.

وی با بیان اینکه نگاه ویژه دولت به روستاها و شهرهای میانی است تصریح کرد: نظام شهری بیمار سبب شده کلانشهرها پر از جمعیت و شهرهای کوچک خالی از سکنه شود که نیازمند توجه خاص بوده است.

وی افزود: شهرداران و دهیاران توجه به کمکهای سازمانی نداشته باشند و باید درآمدشان از ظرفیتها و قابلیت هایی که دارند تامین شود.

رحمانی خاطر نشان کرد: اگر به هر شهرداری ۲ میلیارد اعتبار و ماشین آلات اهدا کنیم سبب رشد و جهش در شهر نمی شود و توسعه شهرها در عرصه های زیر ساختی و مدیریتی با داشتن ظرفیت ها و پتانسیلها محقق شده و نیازی به اعتبارات دولتی نیست.

وی با تاکید بر لزوم تغییر رویکرد در شهرداریها و دهیاریها با استفاده از درآمد پایدار به عنوان یک اصل اساسی افزود: لایحه مدیریت شهری آماده و به مجلس ارائه شد و روان سازی جذب سرمایه گذار در دستور کار وزارت کشور قرار دارد و با اساسنامه هایی که داریم مسیر آن را هموار خواهیم کرد.

معاون عمران و توسعه امور شهری وزارت کشور تصریح کرد: افزایش تعداد پروژه ها در شرایط سخت اقتصادی در دستور کار قرار گرفت و در سال جاری ۴۰ هزار پروژه با بازده زمانی ۶ ماهه شروع شده که سبب تعادل بخشی در شهر و روستاها می شود.

وی با بیان اینکه در ایام دهه فجر ۲۲ هزار و ۳۳۵ طرح و پروژه در کشور بهره برداری شده است گفت: سرانه اعتبارات مردم روستایی نیز از ۵۹ هزار تومان به ۱۸۰ هزار تومان رسیده است.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور اظهار کرد: توسعه شهرها در عرصه های زیر ساختی و مدیریتی با داشتن ظرفیت ها و پتانسیلها محقق شده و نیازی به اعتبارات دولتی ندارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.