پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مقطع دکتری در دانشکده علوم قرآنی آمل، راه اندازی می شود

0

پایگاه خبری چهاردانگه: حجت‌الاسلام سید معصوم حسینی، رییس دانشکده علوم قرآنی آمل، ظهر امروز در نشست خبری درباره یازدهمین همایش بین المللی «قرآن کریم و استکبارستیزی» در موسسه قرآن و عترت پیامبر اعظم(صلی الله علیه و آله و سلم) ساری گفت: دانشکده علوم قرآنی آمل در سال 1373 در شهرستان آمل تأسیس شد که در بخش مالی و امتیاز زیر نظر سازمان اوقاف و امور خیریه و  بخش علمی آن، زیر نظر وزارت علوم، قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه دانشکده علوم قرآنی آمل، جزو ۱۴ دانشکده علوم قرآنی در سطح کشور به شمار می آید، اظهار کرد: این دانشکده در سال جاری، رتبه نخست آموزش و پژوهش را در سطح دانشکده‌های علوم قرآنی کشور، کسب کرد.

حجت الاسلام حسینی بیان کرد: این دانشکده در حال حاضر در سه رشته علوم قرآن مجید، تربیت‌ معلم قرآن مجید و علوم قرآن و حدیث در رشته کارشناسی مشغول فعالیت است و پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد از سال ۹۱ در این دانشکده در سه رشته تفسیر قرآن مجید، علوم قرآن مجید و تفسیر و علوم قرآنی، آغاز شده است.

وی ابراز کرد: مقطع دکتری در این دانشکده با توجه به استقبال زیاد دانشجویان در آینده راه اندازی می شود که باید امکانات این مقطع تحصیلی در آن، تکمیل شود.

حجت‌الاسلام حسینی، سطح علمی دانشکده علوم قرآنی آمل را خوب دانست و گفت: از این دانشکده ۷۸۰ نفر در مقطع کارشناسی، فارغ التحصیل شدند که از این تعداد 308 نفر خواهر و مابقی از دانشجویان برادر بودند که ۳۷۹ نفر آنها در ادارات مختلف، شاغل شدند و 65 نفر نیز در مقطع کارشناسی ارشد، فارغ التحصیل شدند که از این تعداد، 30 نفر، شاغل شدند.

وی اظهار کرد: آمار شاغلین به تحصیل در دانشکده علوم قرآنی آمل،  309 نفر هستند که از این تعداد 171 نفر در مقطع کارشناسی و 138نفر در مقطع کارشناسی ارشد، علم آموزی می کنند.

حجت الاسلام حسینی بیان کرد: در کتابخانه این دانشکده، ۱۸ هزار و ۲۷۶ کتاب در  بیش از ۱۰ هزار عنوان، وجود دارد و  ۷۵ عنوان نشریه تخصصی در این دانشکده، به چاپ می رسد.

وی با اشاره به اینکه دانشجویان دانشکده علوم قرآنی آمل تاکنون ۵۳۳ پایان‌نامه در مقطع کارشناسی داشتند و از ۶۰ پایان ‌نامه در مقطع کارشناسی ارشد، دفاع کردند که تعدادی  از این پایان‌نامه‌ها به صورت کتاب و مقاله، چاپ شده است.

حجت‌الاسلام حسینی، وجود سایت مجزا برای خواهران و برادران،  وجود آخرین نسخه‌های تخصصی علوم قرآنی و نرم‌افزارهای تخصصی در زمینه علوم قرآن و حدیث و تفسیر، ارائه اینترنت رایگان برای دانشجویان، هیئت علمی و کارکنان و … را از دیگر امکانات داشنکده علوم قرآنی آمل برشمرد و تصریح کرد: دانشجویان این دانشکده به‌طور تخصصی با معارف و علوم قرآنی آشنا می‌شوند که حتی از رشته های دیگر گروه ها نظیر علوم پایه، دانشجویان جهت ادامه تحصیل در مقطع بالاتر به این دانشکده، مراجعه می کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.