پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

معاون ‌استاندار مازندران‌: شاهد عقب‌ماندگی تاریخی در کم‌توجهی به رسانه‌ها هستیم‌

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از میاندورود، احمد حسین زادگان ظهر امروز در مراسم تجلیل از خبرنگاران شرق مازندران اظهار داشت: دولت در حوزه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی و اجتماعی مرهون تلاش زحمتکشان عرصه رسانه بوده و است.

وی افزود: بسیاری از مشکلات امروز جامعه به دلیل بی توجهی و کم توجهی به کارکرد نهادهای مدنی نظیر رسانه‌ها بوده است.

رئیس شورای اطلاع رسانی مازندران با اشاره به اینکه مبارزه با مفاسد به عنوان مطالبه جدی مردم است، تصریح کرد: با توجه کافی به رسانه‌های مستقل و شرافتمندانه قطعا شاهد بی عدالتی، تبعیض و فسادهای مالی و رانت در کشور نبودیم.

حسین زادگان با بیان اینکه توجه بیش از حد رسانه‌های کلاسیک و سنتی و شنیداری و نوشتاری و کم توجهی به رسانه‌های امروزی، مکتوب و مجازی سبب شد در دهه اخیر از بسیاری موضوعات عقب بیافتیم.

وی با اعلام اینکه نقش رسانه‌های مجازی در جامعه سبب عقب ماندن بسیاری از رسانه‌های سنتی از قافله اطلاع رسانی بهنگام شده است، افزود: توجه به رسالت واقعی اصحاب رسانه و خبرنگارمنجر به توسعه اقتصادی و سیاسی جامعه می‌شود.

معاون استاندار مازندران با بیان اینکه رسانه‌ها در دهه اخیر جور اصلی نهادهای مدنی و احزاب را کشیده تا مشارکت سیاسی به مفهوم واقعی خود افزایش داشته باشد، گفت: اکثریت قریب به اتفاق رسانه‌های استان دارای مشکلات مالی و معیشتی بسیار ولی شرافتمندانه دارای جایگاه حرفه ای در رسانه متبوعه خود هستند.

وی با اشاره به تعدد رسانه‌ها و خبرنگاران در استان، گفت: علاقمندی و عشق و ارادت اصحاب رسانه به مردم سبب بسیاری از مشکلات مردم می‌شود.

حسین زادگان با تاکید بر افزایش آموزش‌های تخصصی و اجتماعی در حوزه رسانه، تصریح کرد: خبرنگار موفق باید بر موضوعات روز جامعه اشرافیت داشته باشد و تشکل‌های صنفی مرتبط نظیر ارشاد و خانه مطبوعات در افزایش سطح آموزش رسانه‌ها اقدام کنند.

وی با بیان اینکه رسانه‌های استان در کنار خانه مطبوعات و ارشاد در قالب ایجاد تشکل صنفی برای تقویت اقتصاد رسانه‌های مازندران اهتمام کنند، گفت: باید یاد و خاطره رسانه انقلابی و متعهد را همواره در جامعه پاس بداریم.

معاون استاندار مازندران با یاد و خاطره مرحوم جابر معافی سرپرست فقید خبرگزاری فارس در مازندران، تصریح کرد: این خبرنگار متعهد نمادی از اخلاق برای رسانه‌های استان باشد و یاد همه شهدای عرصه رسانه را گرامی می‌داریم.

حجت الاسلام محمدی نسب، امام جمعه میاندورود با اشاره به اینکه رسانه‌ها باید نگاه روز به موضوعات جامعه داشته باشند تا انجام رسالت خود موفق باشند، افزود: خبرنگار باید همواره پاسخگوی مطالبات مردمی باشند.

در این مراسم از خبرنگاران فعال شهرستانهای میاندورود، نکا، بهشهر، گلوگاه، جویبار، ساری تقدیر شد.

 /ش

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.