پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مشعل گاز در شهر کیاسر روشن شد + تصاویر

2

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان مازندران، مشعل گاز در مناطق کوهستانی مازندران با بهره برداری از خط گازرسانی به شهر ‘ کیاسر ‘ در جنوب ساری با اعتباری بالغ بر 50 میلیون ریال روشن شد تا وعده دولت تدبیر و امید برای رساندن سوخت پاک به این مناطق در کمتر از سه ماه محقق شود.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان مازندران ، ” محمد اسماعیل ابراهیم زاده ” مدیر عامل شرکت گاز مازندران با اشاره به روشن شدن مشعل گاز شهر کیاسر گفت : همزمان با اجرای عملیات لوله کشی خط 42 اینچ دامغان – ساری ، لوله گذاری گاز و ایجاد علمک با حضور بیش از 25 پیمکانکار در شهرهای کیاسر ، فریم و 160 روستای 2 بخش دو دانگه و چهاردانگه ساری و 151 روستای بخش هزار جریب نکا و یانسر بهشهر آغاز شده است.

ابراهیم زاده افزود : امروز ما شاهد روشن شدن بخاری های یکهزار و 400 واحد مسکونی شهر کیاسر هستیم و پیمانکاران در مناطق روستایی این بخش در حال انجام کار هستند.

وی توضیح داد : بهره برداری از خط لوله 42 اینچ دامغان – ساری این مزیت را داشت که علاوه بر تامین نیاز روزانه استان به 22 تا 28 میلیون متر مکعب گاز ، این فرصت را به ما داد تا گازرسانی به مناطق کوهستانی را در دستور کار قرار دهیم .

مدیر عامل شرکت گاز مازندران افزود : اکنون نه تنها وابستگی به گاز ترکمنستان قطع شد ،حتی نیاز گاز از طریق لوله های گرگان و رشت نیز کم خواهد شد و مازاد مصرف گاز در استان مازندران زمینه ای برای تامین سوخت واحدهای بزرگ صنعتی و تولیدی را فراهم می کند .

ابراهیم زاده تصریح کرد : با جریان روزانه 40 میلیون متر مکعب گاز در خط لوله 42 اینچ دامغان – ساری ، علاوه ایجاد پایداری در شبکه گاز خانگی ، 13 میلیون متر مکعب گاز مورد نیاز کارخانه های سیمان ، صنایع چوب و کاغذ و نیروگاه نکا به عنوان واحدهای صنعتی مهم استان تامین و گاز مورد نیاز برای یک واحد پتروشیمی نیز ذخیره می شود.

وی خاطرنشان کرد: زمستان امسال نه تنها پایداری گاز برای مشترکان خانگی تضمین می شود ، بلکه واحد های صنعتی و تولیدی مازندران که در زمان افت فشار به سوخت جایگزین فسیلی از جمله گازوئیل شیفت می شدند ، دیگر از سوخت گران قیمت و آلوده کننده زیست محیطی استفاده نخواهند کرد.

مدیر عامل شرکت گاز مازندران با بیان اینکه ، با بهره برداری از طرح گازرسانی به کیاسر ، حذف مصرف سوخت فسیلی و برداشت چوب از جنگل برای این منظور در مناطق کوهستانی و جنگلی مازندران کلید خورده است ، گفت : در مرحله اول این هدف برای روستانشینان حاشیه جنگل های سه بخش چهاردانگه ، دو دانگه و کلیجانروستاق شهرستان ساری محقق شده است.

 

2 نظرات
  1. کیاسر وطن من می گوید

    با سلام
    باعث خوشحالیست این اتفاق
    اما ایا این خدمات رسانی دولت هدیه دولت (تدبیر و امید ) به مردم بود یا وظیفه
    ایا پروژه از زمان سال 92 شروع شد یا 85 بگذریم
    بد تر از هم این موضوع ناراحت کننده است که وظیفه دولت به عنوان خدمت رسانی به مردم هدیه به مردم تلقی می شود و در نامه های دعوت می نویسند هدیه دولت به مردم
    خیلی باید اون فرد مسئول نفهم باشه که وظیفه ذاتی خود به عنوان خدمت و نوکری مردم رو هدیه معرفی می کنه
    اگر مردم از سر محبت مطرح کنند هدیه مشکلی نیست اما مسئولی عنوان کند هدیه تدبیر و امید به مردم واقعا خجالت اوره

    1. کیاسری می گوید

      بعد از این همه سختی و مشقت به کیاسر گاز رسید شد هدیه.
      در ضمن اگر بحث قطع گاز ساری و … نبود مطمئن باشید تا سالهاهای سال گاز به کیاسر نمیومد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.