پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مسئولان مازندران نسبت به تکمیل پارک موزه دفاع مقدس اهتمام ورزند

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری،سردار عبدالله ملکی امروز در جلسه هیئت امنا و شورای هماهنگی پارک موزه دفاع مقدس مازندران اظهار داشت: همه ما در هر سنگری هر چه دایم به برکت امام، انقلاب و شهدا بوده که باید قدردان نظام جمهوری اسلامی باشیم.

وی افزود: اردوی راهیان نور فرصت و ظرفیتی جهت ترویج فرهنگ ایثار وشهادت و نیاز امروز جامعه ما بوده که باید در این زمینه منسجم تر و هماهنگ‌تر وارد شویم.

ملکی گفت: باید کیفیت اعزام را بیش از پیش کنیم و نسل امروز به ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان را بیشتر با دستاورد نظام و حماسه ایثار آشنا کنیم و ادارات مرتبط کمک کنند تا شخصیت حقیقی شهدا را به نسل امروز و نسل آینده معرفی کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه صدا و سیما در انعکاس برنامه‌های دفاع مقدس و ایثار و شهادت بیش از پیش پای کار باشد گفت: در این راستا فرمانداران و فرماندهان سپاه در شهرستان‌ها دو قطب قوی در شهرستان‌ها هستند که انتظار داریم به تهیه کنندگان فیلم شهدای خان‌طومان کمک کنند.

ملکی بیان کرد: روز گذشته همایش آزادسازی تا بازسازی سوسنگرد در دانشگاه مازندان برگزار شد که باید به درستی مازندران و حماسه آن را معرفی کنیم.

عیسی قاسمی طوسی مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران  نیز گفت: اعزام دانش‌آموزان جهت بازدید از مناطق جنگی تحت عنوان راهیان نور یک کار  گروهی است که همه مشارکت داشته باشیم تا این کار بزرگ سرانجام داشته باشد.

فرماندار بابل نیز گفت: اعزام راهیان نور اقدامی بسیار مهم و پسندیده است که سهم فرمانداران و شهرداران شهرستان‌ها مشخص شود که به موقع اقدام شود.

توجه ویژه به اعزام راهیان نور جوانان

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران نیز با بیان اینکه اعزام راهیان نور از اهمیت فراوانی برخوردار است گفت: دانش‌آموزان فرزندان انقلاب و دارای روحیات خاصی هستند که باید در بحث اعزام تمهیدات مناسب دیده شود.

سمیه قاسمی طوسی افزود: یادواره شهدا و اربعین مناسبت‌های مذهبی است که نباید تنها برای افراد خاص باشند بلکه نسل جوان باشند تا حماسه ایثار را به درستی لمس و درک کنند.

وی بیان کرد: راویان ایثار در بحث اردوی راهیان نور تجربه کافی را داشته باشند تا حداکثر بهره‌وری در جهت هویت بخشی و غنی شدن گام برداریم.

قاسمی بیان کرد: در اردوی زیارتی شهدا بوده که زحمات پاسداشت می‌شود و کوتاهی نشود زیرا کوچک‌ترین کوتاهی نیت پاک و خالص زیر سوال می‌رود و خروجی سفرهای راهیان نور باید منجر به تقویت فرهنگ ایثار و کاهش آسیب‌های اجتماعی شود.

مدیرکل بنیاد شهید مازندران نیز گفت: تاکنون فیلم مستند دو شهید مشتاقی و سالخورده تهیه شد که امیدواریم بتوانیم برای دیگر شهدا نیز اقدام کنیم.

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.