پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

متوفیان ناشی از حوادث رانندگی در مازندران کاهش یافت

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساریبه نقل از پایگاه خبری پلیس مازندران، سرتیپ دوم پاسدار میرمحمود میرفیضی در سومین جلسه کمیسیون تحول راهور با اشاره به آغاز سفرهای تابستانی بر اجرای طرح‌های تابستانی پلیس در حوزه‌های پیشگیری انتظامی و ترافیکی تاکید کرد و اظهار داشت: باید با ارائه راهکارها و بررسی نقاط ضعف و قوت برنامه‌های سال گذشته برنامه‌ریزی‌های لازم در این زمینه صورت گیرد.

وی با تاکید بر هدفگذاری برنامه‌ها بر‌اساس تدابیر ابلاغی، افزود: باید با مسئول‌سازی، و پاسخگویی همه دستگاه‌های اجرایی مسئول در حوزه‌های عمرانی و شهری زیر ساخت‌های لازم برای ارتقا امنیت عمومی و اجتماعی در اجرای طرح‌های تابستانه ایجاد شود.

میرفیضی با اشاره به افزایش حجم مسافرت‌ها به استان در دور اول سفرهای تابستانی و افزایش جمعیت شناور استان در سه ماهه تابستان، بر کنترل عبور و مرور و سرعت خودروها برای کاهش تصادفات و حجم ترافیک در محورهای مواصلاتی و بین شهری استان تاکید کرد.

وی از کاهش 23 درصدی آمار تصادفات منجر به فوت و 24 درصدی تصادفات منجر به جرح در حوزه درون‌شهری در خردادماه امسال نسبت به مدت مشابه در سال قبل خبر داد و گفت : در مجموع آمار تصادفات در حوزه های درون‌شهری نسبت به سال گذشته 10 درصد کاهش داشته است.

میرفیضی، خاطرنشان کرد: بیشترین میانگین سنی عوامل انسانی منجر به تصادفات را افراد بین 18 تا 30 سال به خود اختصاص داده اند که عدم رعایت حق تقدم و عدم توجه به جلو از بیشترین علل وقوع حوادث رانندگی در این مدت بوده است.

فرمانده انتظامی مازندران با اشاره به کاهش 23 درصدی تصادفات در حوزه‌های برون‌شهری گفت: 25 درصد تصادفات در راه‌های اصلی به وقوع پیوسته و عدم توجه به جلو، تخطی از سرعت مطمئنه و عدم رعایت حق تقدم از بیشترین علل تامه تصادفات برون‌شهری در استان بوده است.

میرفیضی از اجرای طرح رسیدگی به فوریت‌های پلیسی 110 از مبدا تا مرکز کنترل و فرماندهی به صورت پایلوت در استان در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: با اجرای این طرح سرعت رسیدگی به تماس‌های مردمی با مرکز فوریت‌های پلیسی به شکل قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

 /ش

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.