پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مانع تراشی دست های پنهان برای جمع آوری بازار فریدونکنار

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا، حسینعلی ابراهیمی کارنامی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: نگاه به توسعه در مازندران باید پایدار بوده و تلاش ما در جهت عدم قطع درختان به بهانه های مختلف باید باشد؛ مسئولان در راستای حفظ محیط زیست باید ازخودشان شروع کنند . 

وی گفت: درفریدونکنار شاهد کشتار بی رحمانه و گسترده پرندگان مهاجر هستیم ولی برخی آن را به معیشت مردم گره می زنند اما محیط زیست نه با شکار بلکه با روش کشتار کرس و تور هوایی مخالف است.

ابراهیمی با بیان این که محیط زیست برای ساماندهی بازار فروش پرندگان در فریدونکنار برنامه دارد تصریح کرد: برخی ها اجازه اجرای برنامه ها را نمی دهند و مانع تراشی می کنند.

مدیرکل محیط زیست مازندران با اشاره به این که بازار فریدونکنار برای اولین بار از 14 اسفندماه جمع آوری شده و تعطیلی آن تا پایان نیمه اول فروردین ماه ادامه دارد گفت: بیشتر صیادان غیرمجاز در منطقه دارای پرونده هستند و برای همه مستندسازی و تامین دلیل شده است.

ابراهیمی در ادامه با بیان اینکه 53درصد ظرفیت و پست های این اداره کل خالی است گفت: با دست خالی و امکانات محدود نمی توان با متخلفان دارای امکانات و تجهیزات مدرن مقابله کرد و ما در این بخش نمی توانیم معجزه کنیم.

وی عقب ماندگی مدیریت بخش آب را از چالش ها برشمرد تصریح کرد: از حدود 4.6 میلیارد مترمکعب استحصال آب در مازندران 3.6 میلیارد متر مکعب مصرف می شود.  

مدیرکل محیط زیست مازندران کاهش ذخیره های آب و منابع زیرزمینی را در استان نگران کننده برشمرد و گفت: در کل تاریخ مازندران برای 260 هزار نفر جمعیت در 6 شهر استان تصفیه خانه احداث شده است اما در دو سال اخیر اقدامات خوبی صورت گرفته و برای 12 شهر استان طرح فاضلاب شهری در دست اجرا است.  

ابراهیمی تاکید کرد: اجرای پروژه ها در استان باید پیوست زیست محیطی داشته باشد ؛ عاقبت توجه نکردن به این پیوست سبب می شود تا با وضعیت بحران زیست محیطی مواجه شویم.

وی گفت: در میانکاله مدیریت می خواهیم نه بودجه ، اگردر حال حاضر تردد و سایر مسائل با مدیریت انجام شود می توان به بقای میانکاله امیدوار بود.

مدیرکل محیط زیست مازندران یادآورشد: در حوزه میانکاله یک میلیارد و 550 میلیون تومان اعتبار ملی بوده و یک میلیارد تومان اعتبار استانی و تنها پافشاری به آرمان ها کمک کننده است.

ابراهیمی با بیان این که بهره برداری از منابع طبیعی باید مدیریت شود گفت: محیط زیست به 92 درصد از استعلامات زیست محیطی پاسخ داده و استعلامات نگه داشته نمی شود.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.