پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مازندران ۱۴۰۰ از هرگونه دست‌اندازی‌ مصون می‌ماند

0

استاندار مازندران گفت: مازندران ۱۴۰۰ از هرگونه دست‌اندازی‌ به طبیعت، منابع طبیعی و اراضی کشاورزی مصون می‌ماند.

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا، محمد اسلامی در جلسه شورای اداری استان مازندران با بیان اینکه اظهار کرد:  وضعیت آب استان مازندران نسبت به دیگر استان‌ها بهتر بوده و این یکی از عواملی است که سبب شده تعرض به اراضی و ساخت‌وسازهای غیرمجاز در استان در سال‌های قبل سرعت گرفته و به مزیت فعالیت کشاورزی آسیب‌ بزند.

وی گفت: کشت گیاهان دارویی، پرورش گل محمدی و کشت در اراضی شیب‌دار ازجمله برنامه‌ها برای توسعه اشتغال بوده و در سال جاری برای هزار هکتار از اراضی شیب‌دار ساری، طرح کشت گیاهان دارویی انجام می‌شود.

استاندار مازندران افزود: از سال ۹۴ روی ساخت‌وسازهای غیرمجاز کنترل بیشتری صورت گرفت و تدابیری اتخاذ شد تا اراضی مستعد کشت و کشاورزی حفظ  شود.

اسلامی گفت: در حال حاضر شاهد روند کنترل‌شده در حوزه ساخت‌وساز بوده و در این راستا طرحی تهیه‌شده و بر اساس آن نقاط مساعد گردشگری و کشاورزی تعریف و شناسایی‌شده است و این طرح ویژه کمک می‌کند تا بر اساس نقشه راه، استقرار سکونت و کشاورزی را ساماندهی کنیم.

وی تصریح کرد: مازندران با ذخایر بی‌نظیر، مردمانی سخت‌کوش و جمعیت بیش از سه‌میلیون‌نفری که ۴۶ درصد آن را روستاییان تشکیل می‌دهند ظرفیت‌های بی‌نظیری برای توسعه دارد؛ شرایط اقتصادی مردم استان و کیفیت اقتصادی مردم  نسبت به دیگر مناطق مطلوب و متنوع و سرفصل‌های جدیدی در زندگی مردم ایجادشده است.

استاتدار مازندران  افزود: ایجاد صنعت در مازندران درگذشته‌های دور پذیرفتنی نبود و صنعتی شدن مازندران با آن که دیر شروع شد ولی اکنون جان گرفته است.

اسلامی تصریح کرد: مجموعه بخش کشاورزی و شیلات و صنعت در استان ۴۹ درصد اقتصاد استان را تشکیل می‌دهد که ۲۱ درصد سهم کشاورزی و شیلات و بقیه صنعت است، همچنین حوزه خدمات ۵۱ درصد سهم اقتصاد استان را تشکیل می‌دهد.

وی همچنین در مورد معیشت و اقتصاد روستایی گفت: دولت تمهیدات لازم را اتخاذ کرده و از ۷۴ هزار میلیارد تومان اعتبار ویژه اشتغال روستایی استان‌ها، سهم قابل‌توجهی برای مازندران در نظر گرفته‌شده است.

آیت‌الله حسین نوری همدانی نیز در این جلسه ، با بیان اینکه رعایت عدالت در جامعه امری مهم بوده اظهار کرد: مسئولان باید عدالت در جامعه را اجرا و برقرار و در اجرای آن با حسن اخلاق با مردم برخورد کنند زیرا مردم برای انقلاب جان‌فشانی کرده و اکنون مسئولان باید برای توسعه و اجرای عدالت، زینبی عمل کنند.

این مرجع تقلید، مسئولیت فردی را از جمله مسئولیت‌های مدیریتی بیان کرد و خاطرنشان کرد: دنیا جای تکامل انسان‌ها و این جهان محل خودسازی انسان‌ها است و وظیفه‌داریم در این راه گام برداریم.

نوری همدانی با عنوان اینکه همه انسان‌ها جز معصومان خام و ناپخته هستند، گفت: اولین مسئولیت، خودسازی در این جهان است تا به تکامل دست‌یافته و  با خودسازی می‌توانیم اثرگذاری مثبت در جامعه داشته باشیم.

وی بر لزوم تهیه برنامه جامع و خوب برای توسعه جامعه تاکید و تصریح کرد: مسئولان باید به سه مسئله مهم، امنیت، عدالت و فراوانی نعمت توجه اساسی داشته باشند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.