پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مازندران| مهارت‌های زندگی اسلامی به خانواده‌ها آموزش داده شود

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گلوگاه، محمود شالویی امروز در همایش حریم عشق، تحکیم بنیان خانواده و پیشگیری و کاهش طلاق در سالن اجتماعات ارشاد گلوگاه اظهار داشت: آنچه زندگی را پایدار می‌کند عشق پایدار و اصیل است که عاطفه و احساس را در زندگی جاری و ساری خواهد کرد.

وی با بیان اینکه خانواده عنصر مهمی از جامعه است، افزود: آموزش مهارت‌های زندگی، آگاهی بخشی به نسل امروز و پرداختن به آموزه‌های دینی و ایرانی باید اساس فرهنگ‌سازی‌ها در پیشگیری و کاهش طلاق قرار گیرد. باید همدیگر را درک کنیم و در زندگی مشترک به فهم مشترک برسیم.

مدیرکل ارشاد استان مازندران با تاکید بر اینکه در کنار همایش‌ها باید ارزیابی دقیقی از رفتارها و مطالبات خانواده‌ها داشته باشیم، افزود: فرهنگ و هنر می‌تواند در معرفی چهره قبیح و آسیب‌زای طلاق به آحاد جامعه نقش موثری ایفا کند.

وی افزود: عاشقی بنیان خانواده را مستحکم می‌کند و پایبندی زندگی را رقم می زند. در ازدواج‌های شرقی مبنا عشق پاک بوده است که نباید از آن فاصله گرفت.

شالویی با بیان اینکه اگر عشق در زندگی‌ها کم رنگ شود جامعه دچار آسیب‌های جدی خواهد شد، افزود: در ترویج الگوها و مهارت‌های زندگی و کاهش طلاق در جامعه، فرهنگ ایرانی و اسلامی، نسخه کاملی است و نباید به دنبال نسخه‌های غربی بود.

یکی از نکات جالب این همایش برگزاری مراسم عقد یک زوج جوان توسط امام جمعه گلوگاه و هدیه مدیرکل ارشاد استان مازندران بود.

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.