پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مازندران| تکمیل مرکز تربیت معلم قرآنی شمال کشور نیازمند اعتبارات ملی است

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، حجت‌الاسلام ناصر شکریان امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در مازندران با گرامی‌داشت سالروز تاسیس نهاد مقدس سازمان تبلیغات اسلامی به امر امام خمینی (ره) اظهار داشت: تشکیل این سازمان از حسنات انقلاب بوده که فعالیت این سازمان سال 61 در مازندران آغاز شد.

وی افزود: سیاست این سازمان آن است که همراه و یاور نماینده ولی فقیه در استان و نقش بازوی ائمه جمعه در شهرستان‌ها باشند تا در اجرایی کردن فرمایشات مقام معظم رهبری گام برداشته شود.

شکریان بیان کرد: در همه شهرستان‌ها پیگیر مطالبات و اجرایی کردن فرمایشات مقام معظم رهبری هستیم که در زمینه هیئت‌های مذهبی، 91 هزار هیئت در کشور بوده که چهار هزار هیئت مذهبی در استان ثبت شد و از 333 کانون فرهنگی تبلیغی در کشور108، کانون در مازندران قرار دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران افزود: 81 هزار مداح در کشور فعالیت دارندکه بیش از سه هزار مداح در استان فعالیت دارند و 23 کانون و 25 شورای مذهبی در استان فعال  بوده و 9 هزار و 400 کادر متخصص قرآنی و پنج مدرسه معارف در استان فعال است.

وی ادامه داد: مازندران استانی ولایی بوده که در بحث سادات، وقف، روحانیت، حوزه علمیه و امامزاده رتبه و جایگاه خوبی در کشور دارد که باید برای رفع مشکلات با وحدت و تعامل گام برداریم.

شکریان تصریح کرد: وظیفه ما تبلیغ و اطلاع رسانی دینی است که با اندک اعتبار در زمینه کاهش آسیب‌ها مانند آسیب طلاق و اعتیاد باید گام برداریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران گفت: 970 مراکز قرآنی در شهر و روستاهای استان فعالیت کرده که حدود78 مرکز مربوط به ارشاد است اما اعتبارات ارشاد بیشتر است.

وی گفت: احداث بنای مرکز تربیت معلم قرآنی شمال کشور نیاز به اعتبار و توجه دارد تا بعد از چندین سال تکلیف آن مشخص شود.

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.