پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

لزوم تغییر نگاه به آموزش و پرورش

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا، قاسم احمدی لاشکی در گردهمایی فرهنگیان شهرستان های نوشهر، چالوس، کلاردشت و منطقه کجور که با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، با اشاره به اینکه این جلسه درد و دل فرهنگیان سه شهرستان است، اظهار کرد: با توجه به گستردگی بخش مرزن آباد و پراکندگی روستاهای آن خواستار استقلال آموزش و پروش مرزن آباد هستیم.

وی با بیان اینکه طی چند روز آینده ۱۴ میلیون و ۲۶ هزار نفر دانش آموز وارد مدارس می شوند، افزود: یک میلیون معلم آماده آغار به کار هستند.

احمدی لاشکی با تاکید بر اینکه همه ارکان کشور باید به این حقیقت برسد که آموزش و پرورش متفاوت از بقیه است، تصریح کرد: اشکال ما این است که معلم را با کارمند اشتباه می گیرند و این نگاه سبب می شود تا به نتیجه نرسیم زیرا اگر به آموزش و پرورش توجه کافی شود شاهد ورود پرونده های زیاد به محاکم قضایی نخواهیم نشد.

نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اگر به معلم و آموزش و پرورش توجه کنیم و معلم با تمام وجود به کلاس درس برود، هیچ مشکلی کشور را تهدید نخواهد کرد ولی اشکال کار در این است که معلم را کارمند می دانیم.

وی افزود: امروز دغدغه فرهنگیان جدی است و مشکل معیشتی بازنشستگان فرهنگی نیز مهم است و با این وضعیت نمی توان کشور را به سامان کرد.

نماینده مردم نوشهر، چالوس، کلاردشت درمجلس، وضعیت معشیتی بازنشستگان فرهنگی را نامناسب دانست و خاطرنشان کرد: تا زمانی که آموزش و پرورش را در اولویت توجه قرار ندهیم، راه به جایی نخواهیم برد.

وی با با بیان اینکه معلم نباید هیچ دغدغه ای به جز کلاس درس داشته باشد، گفت: سال قبل از مجموع بودجه، ۱۲.۵ درصد به آموزش و پرورش تخصیص یافت که بیش از ۹۸ درصد آن صرفه بودجه جاری این وزارتخانه شده است.

احمدی‌لاشکی میزان پاداش خدمت فرهنگیان و بازنشستگان را سه هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعلام و خاطرنشان کرد: اگر قرار است مشکل کشور حل شود باید نگاه به آموزش و پرورش تغییر یابد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.