پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

لزوم استفاده از جوانان نخبه در بدنه دولت

0

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی گفت: باید برای توسعه کشور از وجود جوانان تحصیلکرده و نخبه در بدنه دولت استفاده کرد.

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا، محمد دامادی در مراسم روز دانشجو که در سالن شهدای گمنام دانشگاه علوم کشاورزی ساری برگزار شد، اظهارکرد: دولت باید به جوانان اعتماد کند ولی متاسفانه عده‌ای برای تدوام تصاحب کرسی های دولتی بهره وری از جوانان را فراموش کرده اند.

وی با بیان اینکه آب اگر راکد بماند می گندد، تصریح کرد: مدیران بازنشسته باید این امکان را فراهم کنند که جوانان تحصیل کرده و کارآمد در کنار آن ها تجربه کسب کرده و توان خود را به فعلیت برسانند.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی در خصوص لایحه عدم به کارگیری بازنشستگان افزود: با توجه به فرمایش رهبری اینکه به یکباره همه بازنشستگان را کنار بگذاریم درست نیست زیرا به تجربیات برخی نیز نیاز داریم اما اینکه همچنان از جوانان نخبه در بدنه دولت استفاده نشود رفتاری نادرست است.

دامادی با بیان اینکه  اگر می خواهیم کشور پیشرفت کند باید از فساد رهایی یابیم، خاطرنشان کرد: اعتماد به ظرفیت جوان و نخبه کشور می تواند بخشی از این فساد را از بین ببرد.

این مسئول خطاب به دانشجویان گفت: ایجاد کمپین دانشجویی در فضای مجازی می‌توانند مسئولین را متعهد کند،نباید اجازه داد منویات شخصی مسئولین کشور را دچار مخاطره کند.

*دانشجویان امید فردای کشور

اسدالله تیموری رئیس دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی ساری  نیز در این مراسم گفت: امروز یک روز خاص برای دانشجویان است که مطالبه گری ها و انتظارات خود را به ثمر نشانده و مطرح ‌کنند .

وی با اشاره به اینکه عنوان  روز دانشجو به صورت ملی گرامی داشته می‌شود، یادآورشد: دانشجویان امید فردای کشور هستند و باید از توان و ظرفیت آن ها برای حل مشکلات داخلی استفاده شود.

*مطالبات صنفی دانشجویان رسیدگی شود

علی رزاقی امام جماعت دانشگاه علوم کشاورزی ساری نیز در این همایش با اشاره به اینکه مقابله دانشجویان با استکبار آنقدر حایز اهمیت بوده که روزی در تقویم به نام دانشجو ثبت شده است،اظهارکرد: در سال ۴۲ که انقلاب آغاز شد امام (ره)فرمودند یاران  من در گهواره ها هستند و دانشجویان امروز همان هایی هستند که دست استکبار را قطع کردند.

وی در مورد نشریات دانشجویی گفت: با تمام کاستی‌هانشریات دانشجویی باید انعکاس پیدا کند، نکته مهم بصیرت افزایی در مقابل کینه ها است که  از طریق نشریات می تواند انعکاس بهتری داشته باشد.

امام جماعت دانشگاه علوم کشاورزی ساری افزود:باید مطالبات صنفی دانشجویان پیگیری شود، این مطالبات به حق بوده و باید رفع و رجوع گردد.

رزاقی با اشاره به اینکه دانشجو سرمایه مهم کشور است، ادامه داد: دانشجویان با طرح مطالبات علمی و منطقه ای می توانند کشور را در مسیر توسعه درست قرار دهند.

وی همچنین از برگزاری مراسم جشن ازدواج دانشجویی خبر داد و گفت: دانشجویانی که از ابتدای فروردین ۹۶  تا اول آذر ۹۷  عقد نمودند می توانند در جشن دانشجویی امسال شرکت کنند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.